ОШМУНУН МФТИТ ИНСТИТУТУНУН ИЭТ ЖАНА ИСТ БАГЫТЫНДАГЫ СТУДЕНТТЕРИНИН ПРОГРАММАЛООНУ ОКУП ҮЙРӨНҮҮ МОТИВАЦИЯСЫН САЛЫШТЫРУУ АНАЛИЗИ

Авторлор

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2025_2_8

Ачкыч сөздөр:

студенттердин мотивациясы, программалоо, ИЭТ, ИСТ, окуу процесси, салыштырма анализ, жогорку билим берүү педагогикасы, ОшМУ

Аннотация

Макалада ОшМУнун «Информатика жана эсептөө техникасы» (ИЭТ) жана «Информациялык системалар жана технологиялар» (ИСТ) багыттарында билим алып жаткан студенттердин программалоо дисциплинасын окууга болгон мотивациясынын салыштыруу анализи берилген. Изилдөө мотивациянын ар кандай аспектилерин, анын ичинде студенттердин кесиптик чеберчиликти өздөштүрүүсүнө кызыгуу деңгээлин аныктоочу ички жана тышкы мотивдерди ачып берет. Мотивациянын деңгээлине жана структурасына жеке кызыкчылыктардын, карьералык келечектин, педагогикалык жамааттын жана билим берүү чөйрөсүнүн өзгөчөлүктөрүнүн таасири каралат. Сурамжылоо жана интервью ыкмаларын колдонуу менен, ага 40 студент (ар бир багыттан 20) катышкан, окшоштуктар да, ыкмалардагы жана окуу процессинен күтүүлөрдөгү олуттуу айырмачылыктар да аныкталган. Авторлор анализдин негизинде окуучулардын мотивациясын жана окуу процессинин натыйжалуулугун жогорулатуу боюнча практикалык сунуштарды сунушташты. Алынган натыйжалар студенттерди техникалык адистиктер боюнча даярдоону жакшыртууга кызыккан мугалимдерге, методисттерге, университеттин администрацияларынын өкүлдөрүнө, ошондой эле жогорку окуу жайларынын педагогика жана психология тармагындагы изилдөөчүлөргө пайдалуу болушу мүмкүн.

Библиографиялык шилтемелер

Авазова, Г. Р. Пути повышения заинтересованности в изучении английский язык / Г. Р. Авазова // Вестник Ошского государственного университета. – 2023. – № 1. – С. 51-59. – DOI 10.52754/16948610_2023_1_7. – EDN TNTDHI. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2023_1_7

Алибаев, Н. А., Омаралиева, Г. А., Абдумиталип уулу, К. (2021). Тестирование на платформе Kahoot как способ проверки знаний группы. Вестник Джалал-Абадского государственного университета, 3(48), 193–199.

Бугрименко, А. Г. (2006). Влияние внутренней и внешней мотивации на учебную активность студентов. Психологический журнал, 27(5), 45–53.

Гордеева, Т. О. (2013). Мотивация учебной деятельности студентов: структура и динамика. Вопросы психологии, 3, 35–45.

Двэк, К. (2009). Саморазвитие: психология успеха. М.: Альпина Паблишер.

Жарматова, Э. К. Вопросы мотивации студентов к учебной деятельности в высшей школе / Э. К. Жарматова // Вестник Ошского государственного университета. – 2022. – № 2. – С. 171-177. – DOI 10.52754/16947452_2022_2_171. – EDN MXGAQV.

Келдибекова, А. О. (2017). Особенности организации школьных геометрических олимпиад. Молодой ученый, 4(138), 73–76.

Макклелланд, Д. (2007). Общество достижений. М.: Аспект Пресс.

Омаралиев, А. Ч., Кадырова, Б. С. (2024). Проблемы использования информационных технологий в школах Кыргызстана. В Труды конференции (с. 317–322). Ош: Ошский государственный университет.

Омаралиева, Г. А. Роль социальных сетей в мотивации студентов первого курса во время дистанционного обучения / Г. А. Омаралиева, Г. С. Абдугулова, К. Маткалык Кызы // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Т. 1, № 4. – С. 245-252. – DOI 10.52754/16947452_2021_1_4_245. – EDN ULKVZX.

Оморов, Ш. Д., Исаков, З., Салиева, С. А. (2024). Билим берүү мекемелерин башкарууда инновациялык технологияларды колдонуу. В XI Назаровдук педагогикалык окуулар: Эл аралык илимий-методикалык конференциясынын материалдары (с. 413–417). Ош: Ош мамлекеттик университети.

Райан, Р. М., Деси, Э. Л. (2000). Самодетерминация и фасилитация внутренней мотивации в человеческом поведении. Американский психолог, 55(1), 68–78.

Үкүева, Б. К. Мектеп окуучуларынын адабий окууга кызыгуусунун изилдөөнүн жыйынтыгы / Б. К. Үкүева, Г. К. Абдурахманова // Вестник Ошского государственного университета. – 2024. – No. 2. – P. 271-279. – DOI 10.52754/16948610_2024_2_26. – EDN QIHRRI. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_26

Талипов, А. Т. Окутуунун жаӊы технологияларынан пайдаланып маалыматтык компетенттүүлүктү калыптандыруу / А. Т. Талипов, Д. А. Тагаева, А. Т. Ажибекова // Вестник Ошского государственного университета. – 2022. – No. 4. – P. 164-171. – DOI 10.52754/16947452_2022_4_164. – EDN QOXFKP.

Хекхаузен, Х. (2003). Мотивация и деятельность. СПб.: Питер.

Чаденкова, О. А. (2004). Структура мотивации учебно-профессиональной деятельности студентов. Психологическая наука и образование, 4, 54–62.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2025-06-25

Кандай шилтеме берүү керек

Омаралиева , Г., Абдумиталип уулу , К., Жунусова , Г., & Санжар кызы , А. (2025). ОШМУНУН МФТИТ ИНСТИТУТУНУН ИЭТ ЖАНА ИСТ БАГЫТЫНДАГЫ СТУДЕНТТЕРИНИН ПРОГРАММАЛООНУ ОКУП ҮЙРӨНҮҮ МОТИВАЦИЯСЫН САЛЫШТЫРУУ АНАЛИЗИ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (2), 81–93. https://doi.org/10.52754/16948610_2025_2_8

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА