БАШТАЛГЫЧ МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫНЫН ЖАЗУУ ЖАНА ООЗЕКИ СҮЙЛӨӨ МАДАНИЯТЫН ӨНҮКТҮРҮҮДӨ КОММУНИКАТИВДИК КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮГҮН КАЛЫПТАНДЫРУУ

Авторлор

  • Бүшарипа Үкүева Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_181

Ачкыч сөздөр:

сүйлөө, мектеп окуучуларынын кебин өнүктүрүү, маалыматтык-коммуникациялык технологиялар, маалыматтык-коммуникациялык жана технологиялык компетенттүүлүк

Аннотация

Бул макалада кыргыз билим берүүсүн актуалдуу көйгөйлөрүнүн бири – мектеп окуучуларынын коммуникативдик компетенцияларын өздөштүрүүнүн негизи сүйлөө маданиятын калыптандыруу маселеси талкууланат. Адамдын психикалык өнүгүү деңгээлин жана жалпы маданиятын жогорулатуу үчүн аны чечүүнүн актуалдуулугу баса белгиленет. «Коммуникациялык компетенттүүлүк», «кеп маданияты» деген кубулуштарга автордун көз карашы, алардын өз ара байланышы жана өз ара таасири ачылат. Коммуникативдик компетенцияны жана сүйлөө маданиятын максаттуу калыптандыруу окутуунун ылайыктуу ыкмаларын жана каражаттарын тандоону камтый тургандыгы жана коммуникативдик актыларды түзүүдө бир катар алгоритмдерди колдонууга боло тургандыгы белгиленген. Кыргыз тилин жана адабиятын окуу процессинде класста да, класстан тышкаркы иштерде да коммуникативдик компетенцияларды жана сүйлөө маданиятын калыптандырууга өзгөчө мүмкүнчүлүктөр каралат. Коммуникативдик компетенцияларды жана сүйлөө маданиятын калыптандыруу ачык интернет мейкиндигинде акыркы техникалык каражаттарды жана маалыматтык-коммуникациялык технологияларды колдонуу менен тыгыз байланышта болгон ыкма сунушталууда. Бул ыкма студенттерге компьютер менен интерактивдүү диалог жүргүзүү жана студент менен мугалимдин диалог жүргүзүү компетенциясын эффективдүү калыптандырууга мүмкүндүк берет. Кыргыз тили жана адабияты мугалиминин салттуу жана салыштырмалуу жаңы формаларды жана методдорду колдонуу менен кеп маданиятын өнүктүрүү боюнча иш тажрыйбасы жалпыланган.

Библиографиялык шилтемелер

Хуторской А. IN . Жалпы предметтик мазмундун жана негизги компетенциялардын аныктамасы билим берүү стандарттарын долбоорлоого жаңы мамиленин мүнөздөмөсү катары // Билим берүүдөгү саясат. URL: /Mp://www. eidos. техно. ru/news/compet/htm (кирүү датасы: 06.01.2018)

Днепров Э. Д. Билим берүүдөгү стандарттар жана мониторинг. 2002 . № 2. FROM .

Акуленко В. Л. Квалификацияны жогорулатуу системасында предметтик мугалимдин МКТ-компетенттүүлүгүн калыптандыруу //Билим берүүдө жаңы технологияларды колдонуу: XV интерндин материалдары. conf . Троицк, 29—30-июнь. Троицк, 2004.

Клюева Н. IN . , Касаткина Ю. IN . Балдарга баарлашууга үйрөтүү. Ярославль: Өнүгүү академиясы, 2001.

Алифанова Э. М . Мектепке чейинки жана башталгыч мектеп курагындагы балдардын коммуникативдик компетенттүүлүгүн калыптандыруу.Волгоград, 2001.

Бурмакин В. Ф. , Зельман М. , Фалина I . Н. Чоң жети (B7). Маалыматтык-коммуникациялык-технологиялык компетенттүүлүк: мугалимдерди тестирлөөгө даярдоо боюнча методикалык колдонмо. М . , 2007 .

Гусинский Е. Н. Компетенттүүлүккө ээ болуу этаптары // Компетенттүүлүктү өнүктүрүү жана баалоо: реферат. отчет conf . Москва, 1996/ ред. IN . ЖАНА . Белопольский, И. Н. Трофимова. М . : АКК психология институту, 1996.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2022-12-20

Кандай шилтеме берүү керек

Үкүева, Б. (2022). БАШТАЛГЫЧ МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫНЫН ЖАЗУУ ЖАНА ООЗЕКИ СҮЙЛӨӨ МАДАНИЯТЫН ӨНҮКТҮРҮҮДӨ КОММУНИКАТИВДИК КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮГҮН КАЛЫПТАНДЫРУУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (4), 181–190. https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_181

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА