Бул жарыяланган эски версиясы 2024-03-27. Окуңуз эң акыркы версиясын.

МҮМКҮНЧҮЛҮГҮ ЧЕКТЕЛГЕН СТУДЕНТТЕРДИН ФИЗИКАЛЫК АКТИВДҮҮЛҮГҮН КАМСЫЗДОО БОЮНЧА МЕТОДИКАЛЫК СУНУШТАР

Авторлор

  • Адалат Темирбаева Ош мамлекеттик университети
  • Матлюба Сариева Ош мамлекеттик университети
  • Жыпаргул Адамбаева Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_11

Ачкыч сөздөр:

мүмкүнчүлүгү чектелген, инклюзивдик билим, дене тарбия, ден соолук, окуу жай, муктаждык

Аннотация

Бул макалада ден-соолугунан мүмкүнчүлүгү чектелген студенттердин билим берүү системасындагы орду жөнүндө болмокчу. Мында студенттер орто, жогорку окуу жайларда билим алуусу, тарбиясын кандай жолдор менен өнүктүрүүгө болоору жазылды. Окутуу жана билим берүү программалары мүмкүнчүлүгү чектелеген балдар менен иштөөгө же айрым студенттердин муктаждыктарын канааттандыруу үчүн атайн окуу программалары иштелип чыгып, анализ жүргүзүлгөн. Мүмкүнчүлүгү чектелегн студенттерге инклюзивдик билим берүүдө балдардын баардык укуктарынын бузулушу алынып салынат, мугалим окутуу иш-аракетинде баардык балдарга бирдей мамилени камсыздайт жана ошол эле мезгилде мүмкүнчүлүгү чектелген балдар үчүн өзгөчө шарттарды түзөт. Инклюзивдик билим берүүнү уюштурууда мугалим менен үй-бүлөнүн биргелешкен иш аракеттери өтө маанилүү. Мектеп менен ата-энелердин ортосундагы үзгүлтүксүз байланыш окутуу процессинде өзгөчө муктаждыкка ээ баланын билим алуудагы өсүүсүн камсыз кылат. Бул процессте мугалим жетекчи ролду аткарууга тийиш, ал биринчи кезекте ата-энелерге балага туура мамиле жасоо жана таалим тарбия берүү боюнча психологиялык-педагогикалык билимдерди берүүсү зарыл.

Библиографиялык шилтемелер

Умарбекова А.А., Жайылган кызы М. Инклюзивдик билим берүүдө башталгыч мектептин мугалимдери менен ата-энелердин бирдиктүү иш аракеттери. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. Бишкек: 2020

Инклюзивдик билим берүү идеясы менен иштеген мектептерде ден-соолугунан мүмкүнчүлүгү чектелген окуучуларды жалпы билим берүү программасы боюнча башталгыч билим берүүнүн ылайыкташылган болжолду упрограммасы. - Б., 2018.

Орусбаева Т.А., Дунганова Д.Э., Сакимбаева Э.Р. Инклюзивдик билим берүү. - Б., 2015. - 39-б.

Некешов С.Т. “Башталгыч билим берүүнүн методикасы” дициплинасынын дене тарбия предметине лекцикалык курс ТалМУ.

https://kiiky.com/ky/students-with-disabilities/

Аблабекова Ж.К., Окен уулу Ш. (2022). Студенттердин ишке жөндөмдүүлүгүнө жана акыл -эс ишмердүүлүгүнө физикалык көнүгүүлөрдүн таасири. Вестник Ошского государственного университета. No. 4. сс. 131-136. DOI: 10.52754/16947452_2022_4_131. EDN: SCDSWA.

Мамаев Т.М., Аринбаев Б.С., Ибраийим уулу М., Абдилла Уулу Э., Шарипов Ж.М., Мамаев Н.Т. (2022). Состояние заболеваемости и уровень информированности студентов по вопросам сохранения здоровья и профилактики заболеваний. Вестник Ошского государственного университета. №4. сс. 20-28. DOI: 10.52754/16947452_2022_4_20. EDN: PQYBYV.

Кырбашова М.Т. Элет мектебиндеги өспүрүмдөрдүн физикалык өнүгүүсүн баалоо / М.Т. Кырбашова, С.Т. Бейшеналиева // Alatoo Academic Studies. – Бишкек, 2023. – № 2. – С. 118-125.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-03-27

Версиялар

Кандай шилтеме берүү керек

Темирбаева , А., Сариева , М., & Адамбаева , Ж. (2024). МҮМКҮНЧҮЛҮГҮ ЧЕКТЕЛГЕН СТУДЕНТТЕРДИН ФИЗИКАЛЫК АКТИВДҮҮЛҮГҮН КАМСЫЗДОО БОЮНЧА МЕТОДИКАЛЫК СУНУШТАР. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (1), 120–126. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_11

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА

Бул автор(лор)дун эң көп окулган макалалары