СОЦИАЛДЫК ӨНӨКТӨШТҮК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН МОДЕРНИЗАЦИЯСЫНЫН ЭЛЕМЕНТИ КАТАРЫ: КЫРГЫЗСТАН ЖАНА КАЗАКСТАНСТАНДЫН КЕЙС ИЗИЛДӨӨСҮ

Авторлор

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_10

Ачкыч сөздөр:

социалдык өнөктөштүк, үчилтик модели, инновациялык технологиялар, педагогикалык ыкмалар, кызматташтык

Аннотация

Макаланын темасынын актуалдуулугу билим берүү, социалдык жана социалдык мамилелер чөйрөсүндөгү ЖОЖ-жумуш берүүчүлөр катары эки тараптардын кызыкчылыктарын эске алуу менен келечектеги адистердин компетенцияларын чечүүдө өнөктөштүк методдорго кайрылуунун заманбап умтулуу  аракети менен шартталган. Бүтүрүүчүлөр жана социалдык өнөктөштүк практикалык иштин ажырагыс бөлүгү болуп саналат жана бул чөйрөдө кесиптик даярдоонун негизи болуп саналат деп аныктоого болот. Макалада эки өлкөнүн – Кыргызстан менен Казакстандын социалдык өнөктөштүгүнүн өнүгүүсү чагылдырылган, ошондой эле кызматташуунун негизинде университеттерде ийгиликтүү окутууну камсыз кылуу үчүн педагогикалык ыкмалар жана инновациялык технологиялар сунушталат. Келечектеги адистерди даярдоонун технологиялары жана педагогикалык шарттар билим берүүнү модернизациялоого көмөктөшөт, социалдык өнөктөштүктү өнүктүрүүгө жана билим берүү системасынын ар турдуу социалдык институттары менен кызматташтык байланыштарды өнүктүрүүгө мүмкүнчүлүк берет.

Библиографиялык шилтемелер

Henry Itzkowitz. Triple helix model // Innovative Russia (2011). No. 4 (150). – P. 5-10.

Law of the Republic of Kazakhstan “On social partnership in the Republic of Kazakhstan” dated December 18, 2000 No. 129-2.

Labor Code of the Republic of Kazakhstan dated November 23, 2015 No. 414-V // “Kazakhstanskaya Pravda” dated November 25, 2015 No. 226 (28102).

Alasheev SY, Kuteynitsyna TG, Postalyuk NY Review of international practices of interaction of the labor market and the vocational education system // HTTP: // www. labourmarket.ru / conf / reports. PHP.

Atabekova A.A. Aleumettik seriktestik negіzinde bolashapedagogtardyn basekege kabilettiligin damytu Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy (PhD) 6D010300 Pedagogy of Almaty (2000)

Tyukalova NV Social partnership in the educational practice as a factor in improving the quality of initial vocational training synopsis. The candidate of pedagogical sciences. (2010)

Marfin SN Social partnership as one of the priorities of the development of vocational training. (Questions of social partnership) // Vocational education. 2006. - № 2.

Gershunksky B.S. Philosophy of education for the 21st century. -Izd.2-e, perer.-M.: RPA, 2022.-512 p.

Maslow A.G. Motivation and Personality. - St. Petersburg: Eurasia, 1999. - 479 p

Susha I.R., Borianac Z. et al.Achieving voluntary data sharing in cross sector partnerships: Three partnership models // Information and Organizatioп. – 2023. – Vol. 33, Issue 1. – P. 2- DOI: https://doi.org/10.1016/j.infoandorg.2023.100448

Osmonova N.A. (2021). Vzaimnoe sotrudnichestvo v sfere vuzovskogo obrazovanija Kyrgyzskoj Respubliki i Rossii. Bulletin of Osh State University, V. 3, №4, pp. 109-116. EDN: VGUBAN.

Kasymaliev M.U. Bilim beruunu sanaripteshtiruunun teorijalyk maseleleri / M.U. Kasymaliev, T.A. Ashymbaeva, K.G. Kozhobekov, S.K. Kaldybaev // Alatoo Academic Studies. – Bishkek, 2023. – №2. – P. 91-97. DOI: https://doi.org/10.17015/aas.2023.232.08

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-03-27

Кандай шилтеме берүү керек

Садыкова , А., Альжанова , А., Сулейменова , Ж., & Кочконбаева , С. (2024). СОЦИАЛДЫК ӨНӨКТӨШТҮК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН МОДЕРНИЗАЦИЯСЫНЫН ЭЛЕМЕНТИ КАТАРЫ: КЫРГЫЗСТАН ЖАНА КАЗАКСТАНСТАНДЫН КЕЙС ИЗИЛДӨӨСҮ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (1), 108–119. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_10

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА