ГЕОМЕТРИЯНЫ ОКУТУУ ПРОЦЕССИНДЕ ТҮЙҮНДҮҮ КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮКТӨРДҮ КАЛЫПТАНДЫРУУДА ТУРМУШТУК МАСЕЛЕЛЕРДИН ТҮРЛӨРҮНӨН ПАЙДАЛАНУУ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2023_4_9Ачкыч сөздөр:
компетенттүүлүк, компетенттүүлүккө багытталган тапшырмалар, геометрия, турмуштук маселелер, стандартАннотация
Кыргыз Республикасында билим берүү процессин реформалоо учурдун актуалдуу маселелери болуп саналат. Бул багыттагы Мамлекеттик билим берүү стандарттарынын талаптарынын аткарылышы боюнча орто мектептерде предметтерди окутуу боюнча билим берүүнүн сапатын жакшыртуу максатындагы алгылыктуу иш-аракеттер жүрүгүлүүдө. Компетенттүүлүк мамиледе окутуу шарттарында орто мектепте геометрияны окутуу процессинде мамлекеттик стандарттардын талаптарына ылайык инсанга багыттап окутуу маселелери башкы оруду ээлейт. Компетенттүү мамиледе окутуу шарттарында геометрияны турмушка байланыштырып окутуу менен компетенттүүлүккө багытталган тапшырмаларды пайдалануу аркылуу окуучулардын түйүндүү компетенттүүлүктөрүн калыптандырууга негиз жаралат. Макалада геометрияны окутууда турмуштук маселелер аркылуу компетенттүүлүккө багытталган тапшырмалардын орду белгиленет.
Библиографиялык шилтемелер
Алтыбаева М. (2021). Математика боюнча компетенттүүлүккө багытталган тапшырмалар, Ош, -128 б.
Калдыбаев С.К., Макеев А.( 2016). Использование местных материалов в обучении математике //Международный журнал экспериментального образования. – М.,– №4-3. – с.408-411.
Тагаева Д.А., Турганбаева Р.Ж., Талипов А.Т. (2023). Формирования ключевых компетенций на уроках геометрии с применением жизненных задач // Бюллетень науки и практики. -Т. 9. № 3. с. 400-405.
Тагаева, Д.А., Дыйканбаева, А.М., Алишер у., У. (2021). Компетенттүү мамиледе математиканы турмуштук мисалдар менен байланыштырып окутуунун айрым усулдары // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 1, No. 4. – сс. 325-331. – DOI 10.52754/16947452_2021_1_4_325. – EDN: QFOMCK.
Хуторской А. (2003). Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированного образования // Народное образование. №2. – с.58-64.