USING UNITY 3D FOR DEVELOPING PROFESSIONAL SKILLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_37

Keywords:

Unity3D, virtual modeling, programming

Abstract

In modern conditions of widespread use of information technology, the formation of professional skills is an urgent task. The formation of professional skills begins from school, so the use of gaming software for the formation of technical thinking in the study of mathematics, physics and computer science is relevant. In addition, it is important to use special virtual laboratories and simulators to train specialists and improve their skills. This article discusses the issue of using the Unity game engine as a tool that allows you to develop professional skills when studying at school and university. Two main areas of using the Unity game engine for developing professional skills are highlighted and discussed in detail: the study of general education disciplines; work/learning in a virtual environment. The issues of studying mathematics, physics and programming using Unity3D are considered, examples of virtual laboratories and projects are given, such as “Control system for modular robots”, “Virtual exhibition StudEXPO”, “Virtual map of the city of Osh” and “Car Star”.

References

Случанинов, Н.Н., Столяров С.П., Зеленов С.Н. Анализ современных тенденций в образовании. Сборник статей Всероссийской научно-методической конференции "Современное образование: актуальные вопросы, достижения и инновации", Петергоф, 2023, с.4-8.

Lin, Mu & San, Lijun & Ding, Yu. (2020). Construction of Robotic Virtual Laboratory System Based on Unity3D. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 768. 072084. 10.1088/1757-899X/768/7/072084. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/768/7/072084

Шестаков Е.И., Жолдошов Т.М. Разработка игр на платформе Unity3D // Учебно-методическое пособие. Ош.– 2024. ISBN 978-9967-18-942-3 –с.108.

Шамселов, А. И. Виртуальная реальность в образовательном процессе травматолога / А. И. Шамселов // Цифровая трансформация образования: современное состояние и перспективы : Сборник научных трудов по материалам II Международной научно-практической конференции, Курск, 17–18 ноября 2023 года. – Курск: Курский государственный медицинский университет, 2024. – С. 475-480.

Кайнова, Т. Д. Образовательное решение для программирования в робототехнике на базе виртуального полигона / Т. Д. Кайнова // Экстремальная робототехника. – 2024. – № 1(34). – С. 393-401.

Чулков, В. С. Разработка виртуальных лабораторных работ по материаловедению с применением технологии виртуальной реальности / В. С. Чулков // Проблемы художественно-технологического образования в школе и вузе, 2023. – С. 72-75.

Способы описания и средства моделирования мехатронно-модульных реконфигурируемых роботов / А. М. Романов, С. В. Манько, Е. И. Шестаков [и др.] // Труды ФГУП "НПЦАП". Системы и приборы управления. – 2019. – № 2. – С. 51-67.

Ваганова Ольга Игоревна, Смирнова Жанна Венедиктовна, Мокрова Ангелина Александровна Применение игровых технологий в обучении студентов // Инновационная экономика: перспективы развития и совершенствования. 2019. №1 (35). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie-igrovyh-tehnologiy-v-obuchenii-studentov (дата обращения: 06.04.2024).

Табалдиева, Ч. Б. Табигый илимдерди окутууда маалыматтык технологияны колдонуу / Ч. Б. Табалдиева // Вестник Ошского государственного университета. Педагогика. Психология. – 2023. – No. 1(2). – P. 68-75. – DOI: 10.52754/16948742_2023_1(2)_8. – EDN: KRTLRA. DOI: https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_8

Жогорку окуу жайларында техникалык адистиктерди даярдоодо информациялык технологияларды колдонуунун эффективдүүлүгү / Т. К. Матисаков, М. О. Эргешов, М. О. Орозов, Т. Ш. Ысаков // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 2, No. 1. – P. 182-188. – DOI: 10.52754/16947452_2021_2_1_178. – EDN: FJYQZK. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_2_1_178

Published

2024-06-27

How to Cite

Shestakov , E., Pirmatov , A., & Zholdoshov , T. (2024). USING UNITY 3D FOR DEVELOPING PROFESSIONAL SKILLS. Bulletin of Osh State University, (2), 369–383. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_37