INTEGRATION OF SCIENTIFIC AND FOLK PEDAGOGY IN THE EDUCATIONAL AND METHODOLOGICAL WORKS OF B.APYSHEV
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_137Keywords:
scientific, folk, pedagogy, pedagogy course, integration, training, educationAbstract
The article discusses the integration of folk and scientific pedagogy into the content of teaching aids in the field of pedagogy, developed by the brilliant and experienced Kyrgyz scientist and teacher Bekembay Apyshev for a quarter of a century. The study states that the main reason for the wide popularity of B. Apyshev's textbooks among teachers and students and the vitality of his lectures lie in his ability to combine scientific and folk pedagogy. He advocated that the core of the content of the pedagogy course should be values that have grown from the core of its history and have been tested for a thousand centuries, and designed it as a teaching material and implemented it in his pedagogical activities. This experience can be regarded as a kind of model for creating a textbook for pedagogy courses and teaching on it.
References
Анохина Н. В. (2010) Имплицитность как компонент структурысодержания текста и составляющая процессов его понимания. автореф.дис. … канд. филол. наук. Уфа,.
Бекембай Апыш (2011) «Педагогика» (окуу куралы) Толукталып, оңдолуп экинчи басылышы. Ош.
Бекембай Апыш (1993) Педагогика (окуу куралы) . Ош.
Бекембай Апыш (1996) Тарбия назарияты. Ош.
Братусь Б.С. (1985) Нравственное сознание личности. Психологическое исследование. Москва.
Волков Г.Н. (1984) Этнопедагогические осмысления процесса современного воспитания. Русский язык и литература в киргизской школе. №2.
Выготский Л. С. (1991) Педагогическая психология.– Москва.
Подласый И. (2007)Педагогика. 2-е изд. Москва.
Соловейчик, Симон. (2018) Педагогика для всех. Москва.
Ушинский К. Д. (1974) Избранные педагогические произведения. Москва. 584
Тайчинов М.Г. (1999) Развитие национального образования в поликультурном, многонациональном обществе. Педагогика. № 2.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.