ТЕХНИКАЛЫК ЖОГОРКУ ОКУУ ЖАЙЛАРДА МАТЕМАТИКАНЫ ӨЗ АЛДЫНЧА ҮЙРӨНҮҮНҮ УЮШТУРУУДА СТУДЕНТТЕРДИН ЛОГИКАЛЫК ЖӨНДӨМДӨРҮН ӨНҮКТҮРҮҮ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_9Ачкыч сөздөр:
өз алдынча ишмердүүлүк, жалпы логикалык көндүмдөр, математикалык сабаттуулук, логикалык байланыштар, логикалык-математикалык тил, интеллектуалдык өнүгүү, билим берүү натыйжасы, изденүү жөндөмдөрү, алгоритмдик тапшырмалар, кесиптик компетенциялар, студенттердин өз алдынча иш-аракетин уюштуруунун мындай ыкмаларын жана ыкмаларын системалуу түрдө колдонуу керекАннотация
Макалада Өзбекстандын жогорку окуу жайларынын бардык багыттарында кредиттик-модулдук системага этап-этабы менен өтүү шартында студенттердин логикалык көндүмдөрүн калыптандыруу каралган. Жаңы билим берүү стандарттарында студенттердин милдеттүү түрдө аудиториялык жүктөмүнүн көлөмү бир топ кыскарган учурда, математикалык маданиятты жогорулатуу маселеси заманбап техникалык билим берүүнүн маанилүү милдеттеринин бири болуп саналат. Макаланын авторлору жогорку окуу жайлардын окутуучуларынын методикалык системасында студенттердин өз алдынча иш-аракетин уюштуруунун ыкмаларын жалпы логикалык аракеттерин түзүүгө багытталгандыгын, аларда натыйжалуу жетишкендиктерге окуп жаткан жогорку математика курсунун бөлүмдөрү аркылуу таасир этүүчү шарттарды аныктоону жана ал системалуу түрдө колдонуу керектигин белгилешет.
Библиографиялык шилтемелер
Гетманова, А. Д. (2012). Логика: Учебник (с. 240). Кнорус.
Столяр, А. А. (1965). Элементарное введение в математическую логику: Пособие для учителя, с. 164). Просвещение.
Келдибекова, А. О. & Маткаримова, М. Ш. (2023) Взгляды ученых на развитие креативного мышления студентов. Вестник ДжаГУ, (2s), 204-208.