САНДАН – САНАРИПКЕ ЧЕЙИН: ЖАҢЫ ДООРДОГУ МАТЕМАТИКАЛЫК БИЛИМ АЛУУ КОНЦЕПЦИЯСЫНЫН НЕГИЗДЕРИ

Авторлор

  • Шаршенаалы Алиев И.Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети
  • Назира Кайдиева Ж.Баласагын атындагы Кыргыз улуттук университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_4-2023

Ачкыч сөздөр:

концепция, математика, математикалык билим берүү, предметтик стандарт, дифференциация, интеграция

Аннотация

Бул макалада, кабыл алынып, ишке кирише баштаган жаңы муундагы мамлекеттик стандарттарды мектепте жана жогорку окуу жайларындагы окуу процессинде практикалык жактан ишке ашыруу маселелерине карата иштелип чыккан айрым бир тажырыйбалар жөнүндө сөз болуп жатат. Предметтик стандартта көрсөтүлгөн математикалык билим берүүнүн максаты жана милдеттерине байланыштуу окуучулар турмуштук практикалык маселелерди чечүү үчүн даяр, далилденген математикалык моделдерди - аппараттарды колдоно билиши керек. Ошондуктан, студенттерге макалада көрсөтүлгөндөй прикладдык математика курсун окутуу зарыл. Ошондой эле макалада математикалык билим берүүнү өз ара жайылтууда интеграциялоо маселелери жана математикалык мазмундун өз ара байланышы каралат. Бул учурда, математика, албетте, окутуу жараянынын жуурулушуу үзгүлтүксүздүгү байкалган, дифференцияланган жана толук калыптанган системага айланат. Сабактар аралык интеграциянын негизинде математика курсунда профильге багытталган ыкманы колдонот.

Библиографиялык шилтемелер

Алиев, Ш. & Кайдиева, Н. (2023). Современная концепция обновления математического образования студентов в практико-ориентированном обучении. Вестник Ошского государственного университета. Педагогика. Психология. 1(2), 18-23. DOI: https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_2

Арнольд, В.И. (2000). Математика и современное образование. Фазис, 426.

Бекбоев, И.Б. (2003). Инсанды багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Педагогика, 305.

Гнеденко, Б.В. (1985). Математика и математическое образование в современном мире. Просвещение, 191.

Зулпукарова, Д.И, & Мурзабаев, К. (2011). Кенже класстардын математика сабагында компьютердик технологияларды колдонуунун өзгөчөлүктөрү. Вестник Ошского государственного университета, (4), 32-35.

Кудрявцев, Л.Д. (1987). Мысли о современной математике и ее изучении. Наука, 189.

Кыштообаева, Ч. (2023). Роль компьютерных технологий в повышении качества образования учащихся. Вестник Ошского государственного университета, (3), 51-58. https://doi.org/10.52754/16948610_2023_3_6

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2023-12-25

Кандай шилтеме берүү керек

Алиев , Ш., & Кайдиева , Н. (2023). САНДАН – САНАРИПКЕ ЧЕЙИН: ЖАҢЫ ДООРДОГУ МАТЕМАТИКАЛЫК БИЛИМ АЛУУ КОНЦЕПЦИЯСЫНЫН НЕГИЗДЕРИ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (2(3), 29–36. https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_4-2023

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

КЕСИПТИК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА ПРАКТИКАСЫ