THE MODERN CONCEPT OF UPDATING STUDENTS' MATHEMATICAL EDUCATION IN PRACTICE-ORIENTED LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_2Keywords:
concept, mathematics, mathematical education, mathematical model, Education, differentiation and integrationAbstract
The issues of the concept of practice-oriented mathematical education are considered. In the field of education, the problems of differentiation and integration are of great interest, which is due to the process of development of scientific knowledge. The integration of continuous mathematical education allows improving the process of teaching mathematics from elementary mathematics to the university course of mathematics. The article also discusses the integration of mathematical education in the interpenetration and interrelation of mathematical content. In this case, the integration of the process of teaching the course of mathematics turns into an integral, complete, differentiated, fully formed system in which continuity is observed. On the basis of interdisciplinary integration, the mathematics course has a profile-oriented approach.
References
Жарматова, Э. (2022). Вопросы мотивации студентов к учебной деятельности в высшей школе. Вестник Ошского государственного университета, (2), 171–177. https://doi.org/10.52754/16947452_2022_2_171
Алиев, Ш. (2005). Педагогика багытындагы гуманитардык адистиктердин студенттерине кесипке ылайык математикалык билим беруунун илимий-дидактикалык негиздери. 258.
Алиев, Ш., & Кайдиева, Н. К. (2013). Профессионально-ориентированное обучение курса математика – гарантия формирования компетентности будущего бакалавра. Материалы 2-й международной конференции, посвященной 20-и летию образования, КРСУ им. первого президента РФ Б.Н.Ельцина, 235–240.
Концепция развития математического образования в Российской Федерации (2013, December 26). Российская газета. https://rg.ru/2013/12/27/matematika-site-dok.html
Концепция математического образования, средствами ПНШ. (2017, Январь 5). Знанио – образовательный портал https://znanio.ru/media/kontseptsiya_matematicheskogo_obrazovaniya_sredstvami_pnsh-211
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.