PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF STUDENTS: SUPPORT AND SUPPORT TECHNIQUES
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_6-2023Keywords:
professional self-determination, support strategies, support methods, the role of the educational institution, career choiceAbstract
Students' professional self-determination plays a key role in shaping successful careers and future career satisfaction. However, this process can be complex and requires the support and guidance of educational institutions. By understanding personal values and abilities, as well as considering external factors, students can make important choices and succeed in their future careers. This article examines methods and strategies that help students effectively identify career goals, as well as the role of educational institutions in this process, providing access to the knowledge, experience, and resources necessary for successful career choice and development.
References
Бухнер, Н. Ю. (2008). Типы профессионального самоопределения студентов вузов: опыт социологического исследования студентов АлтГТУ: дис. ... канд. соц. наук, 161.
Готтфредсон, Г. Д., Холланд, Дж. Л., Готтфредсон, Л. С. (1975). Связь профессиональных устремлений и оценок с реальностью трудоустройства. Журнал профессионального поведения, 135–148.
Зеличенко, А. И., & Шмелев, А. Г. (1987). К вопросу о классификации мотивационных факторов трудовой деятельности и профессионального выбора. Вестник МГУ, 4.
Игнатьева, Э. А. (2020). Гибкие компетенции в организации учебной и внеучебной деятельности педагога. Актуальные проблемы прикладной и школьной информатики: сборник научных статей, 60–63.
Маркова, А.К. (1996). Психология профессионализма. Образование, 308.
Павлова, Л.Н., Гордеева, И.С. (2020). Профессиональное самоопределение студентов: проблемы и практика их решений: практико-ориентированная монография. Библиотека А. Миллера, 143.
Super, D. E. (1957). The Psychology of Careers: An Introduction to Vocational Development. Harper, 362.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.