ИНКЛЮЗИВДИК БИЛИМ БЕРҮҮ ЖАНА АНЫН ЭКОНОМИКАЛЫК НАТЫЙЖАЛУУЛУГУ

Авторлор

  • Сюита Касымова Ош технологиялык университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2023_3_11

Ачкыч сөздөр:

инклюзивдик билим берүү, социалдык коргоо, мүмкүнчүлүгү чектелген балдар, аз кыймыл-аракет, социалдык-экономикалык өнүгүү, ресурстар, адилеттүү коом, мамлекеттик жөнгө салуу

Аннотация

Бул илимий макалада инклюзивдик билим берүүнү мамлекеттик жөнгө салуу маселелери каралат, аларды чечүү мыйзам актыларын, жашоо деңгээлин жогорулатуу программаларын жана калкты социалдык коргоо тутумун өркүндөтүүнүн негизинде сунушталат. Азыркы учурда инклюзивдик билим берүү маселелери интеграциялык  өнүгүүнүн социалдык контекстинде мамлекеттик экономикалык саясаттын принциби катары каралышы керек. Изилдөөлөр көрсөткөндөй, социалдык-экономикалык системаны көбүрөөк камтыган өлкөлөр экономикалык кыйынчылыктарга туруктуулукка ээ, мында коомдогу социалдык чыңалууну чечүү жана айрым социалдык категорияларды натыйжалуу социалдык коргоого жана кирешелерди теңдештирүүгө багытталган саясатты түзүү артыкчылыктуу болуп саналат. Изилдөөнүн жыйынтыктары боюнча социалдык стандарттарды мамлекеттик жөнгө салууну өркүндөтүүнүн багыттары коомдун бул адамдарды өмүрүнүн кийинки мезгилдеринде колдоого чыгымдарын олуттуу кыскартуу үчүн сунушталат.

Библиографиялык шилтемелер

Национальная стратегия развития Кыргызской Республики на период 2040 года, Бишкек 2019. С. 20.

«О правах и гарантиях лиц с ограниченными возможностями здоровья» Закон КР от 3 апреля 2008 года № 38 (в редакции Законов КР от 30 декабря 2009 года № 319, 29 апреля 2016 года № 52, 8 июня 2017 года № 100), Бишкек. С.3-5.

Программа развития инклюзивного образования в Кыргызской Республике на 2019-2023годы, Бишкек 2019. С .25.

Концепция развития инклюзивного образования в Кыргызской Республике на 2019-2023 годы, Бишкек 2019. С.30-32.

Голубева, Л.В. Инклюзивное образование: идеи, перспективы, опыт/ Л.В. Голубева. - М.: Учитель, 2011. С- 852 c.

Касымова, С.М. Факторы, влияющие на социальное развитие общества/ Касымова С.М //Актуальные вопросы современной экономики. М.:2023. №1. С. 496-501.

Ситуационный анализ: дети и подростки с инвалидностью в КыргызстанеЮНИСЕФ Кыргызстан 2021. С -74с.

Имарбекова, Ж., & Батыралиев, А. (2022). Кыргызстандагы мигранттардын балдарынын абалы. Вестник Ошского государственного университета. Педагогика. Психология, 1(1), бб. 65-70. URL: https://journal.oshsu.kg/index.php/ped-psych/article/view/381. EDN: PWKVUU.

Всемирный доклад об инвалидности ВОЗ. URL: https://apps.who.int/iris/handle/10665/87365 (дата: 16.03.2023).

Декларация о правах инвалидов URL: https://www.ohchr.org/en/instruments-mechanisms/instruments/declaration-rights-disabled-persons (дата: 10.02.2023).

Национальный статистический комитет Кыргызской Республики.URL: http://www.stat.kg/ru/ (дата: 10.03.2023).

О международном опыте построения инклюзивного сообщества. URL: https://psypress.ru/articles/24481.shtml (дата: 06.02.2023).

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2023-09-27

Кандай шилтеме берүү керек

Касымова , С. (2023). ИНКЛЮЗИВДИК БИЛИМ БЕРҮҮ ЖАНА АНЫН ЭКОНОМИКАЛЫК НАТЫЙЖАЛУУЛУГУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (3), 91–101. https://doi.org/10.52754/16948610_2023_3_11

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ЭКОНОМИКА