СТУДЕНТТЕРДИН ИНСАНДЫК ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮНҮН АНГЛИС ТИЛИН ҮЙРӨНҮҮГӨ ТИЙГИСГЕН ТААСИРИ

Авторлор

  • Зилолахон Рахимова Ош мамлекеттик университети
  • Сабыркуль Калыгулова Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_44

Ачкыч сөздөр:

инсандык өзгөчөлүктөр, англис тилин үйрөнүү, студенттер, мотивация, экстраверсия, интроверсия, тажрыйбага ачыктык, тырышчаактык, ийгилик

Аннотация

Маанилүүлүк. Англис тилин үйрөнүүдө студенттердин жетишкендиктерине таасир этүүчү бир катар факторлор бар. Бул ички жана тышкы факторлор болушу мүмкүн. Изилдөө англис тилин үйрөнүүдө студенттердин ийгилигине таасир этүүчү ички факторлорго багытталган. Студенттердин психикалык мамилелерине жана инсандык өзгөчөлүктөрүнө тийгизген таасирин аныктоого багытталган теориялар көтөрүлүп, изилдөө жүргүзүлдү. Ушул теорияларга ылайык, психикалык мамилелер адамдын жүрүм-турумун жана көз карашын калыптандырат. Ошондой эле, студенттердин инсандык өзгөчөлүктөрү, алардын окуусуна таасир этет деп эсептелет. Изилдөө жүргүзүү үчүн студенттеринин инсандык өзгөчөлүктөрүн камтыган анкета колдонулду. Экстраверсия, интроверсия, тажрыйбага ачыктык жана тырышчаактык сыяктуу сапаттар талданды. Бул мүнөздөмөлөр мотивация деңгээлине жана англис тилин үйрөнүү ыкмаларын тандоого кандай таасир этери дагы изилденди. Экстраверт студенттер англис тилинде сүйлөгөндөр менен баарлашууну жана топтордо иштөөнү жактырышат, ал эми интроверттер окуу жана жазуу сыяктуу жеке ыкмаларды жактырышат. Натыйжалар студенттердин мамилеси жана алардын инсандык сапаттары алардын ийгилигине олуттуу таасирин тийгизет. Студенттердин жеке өзгөчөлүктөрүн эске алуу окутуунун натыйжалуулугун олуттуу жогорулатып, аны ар бир студенттин муктаждыктарына ылайыкташтырууга мүмкүндүк берет.

Библиографиялык шилтемелер

Abidin, M. J., Mohammadi, S. M., & Alzvari, M. M. (2012). The relationship between personality traits and language learning strategies among Iranian EFL learners. International Journal of Humanities and Social Science, 2(21), 212-220.

Allen, J. (2013). Personality in foreign language learning and teaching: An introduction to the special issue. Language Learning, 63(S1), 1-6.

Alferova, S. V. (2009). The influence of personality traits on the success of learning English. Bulletin of St. Petersburg University. Series 9. Philology. Oriental Studies. Journalism, (4), 144-149.

Arhipova, E. A. (2016). The role of personality traits in the process of learning English. Bulletin of the South Ural State University. Series: Education. Language. Socio-cultural activity, 6(1), 5-11.

Brown, H. D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. White Plains, NY: Addison Wesley Longman.

Chaihiranwattana, A., & Nook, P. (2013). The role of personality traits in predicting EFL academic success. Journal of English Language Teaching and Learning, 15(2), 45-58.

Dewaele, J. M., & Furnham, A. (2000). Personality and speech production: A pilot study of second language learners. Personality and Individual Differences, 28(2), 355-365. DOI: https://doi.org/10.1016/S0191-8869(99)00106-3

Dörnyei, Z., & Skehan, P. (2003). Individual differences in second language learning. In C. J. Doughty & M. H. Long (Eds.), The handbook of second language acquisition (pp. 589-630). Blackwell Publishing. DOI: https://doi.org/10.1002/9780470756492.ch18

Gadhalakshmi, S. (2013). Impact of personality traits on English language learning. ELT Journal, 67(4), 432-440.

Gardner, R. C., & Lambert, W. E. (1972). Attitudes and motivation in second-language learning. Rowley, Mass: Newbury House.

Harrel, K. (2005). Attitude is Everything: 10 Life Changing Steps to Turn attitude into action. Revised Edition. New York: Harper Business.

MacIntyre, P. D., Clément, R., Dörnyei, Z., & Noels, K. A. (1998). Conceptualizing willingness to communicate in a L2: A situational model of L2 confidence and affiliation. The Modern Language Journal, 82(4), 545-562. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.1998.tb05543.x

Niyazova, Zh. D. The need for teaching English for social needs of a specialist in medical professional education / Zh. D. Niyazova // Bulletin of Osh State University. – 2021. – Vol. 4, No. 4. – P. 112-118. – DOI: 10.52754/16947452_2021_4_4_112. – EDN: KOZRLK. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_4_4_112

Norton, B., & Toohey, K. (2011). Identity, language learning, and social change. Language Teaching, 44(4), 412-446. DOI: https://doi.org/10.1017/S0261444811000309

Pour, S. (2015). The relationship between personality traits and foreign language learning: A case study of Iranian EFL learners. Iranian Journal of Language Teaching Research, 3(1), 75-90.

Иметова, Ж.К. Жождордогу тилдик эмес факультеттерде кесиптик англис тилин окутуунун учурдагы көйгөйлөрү жана аны чечүүнүн айрым жолдору / Ж. К. Иметова, Г. К. Жакаева // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 4, No. 4. – P. 60-66. – DOI: 10.52754/16947452_2021_4_4_60. – EDN: FZBQRO. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_4_4_60

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-06-27

Кандай шилтеме берүү керек

Рахимова , З., & Калыгулова , С. (2024). СТУДЕНТТЕРДИН ИНСАНДЫК ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮНҮН АНГЛИС ТИЛИН ҮЙРӨНҮҮГӨ ТИЙГИСГЕН ТААСИРИ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (2), 447–457. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_44

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ФИЛОЛОГИЯ