АНГЛИС ТИЛИН ОКУТУУ ЖӨНДӨМДӨРҮН ӨНҮКТҮРҮҮ БОЮНЧА ПЕДАГОГТИКАЛЫК ИНТЕРНИЯНЫН МҮМКҮНЧҮЛӨРҮ

Авторлор

  • Мадина Тусупбекова Л.Н. Гумилев атындагы Евразия улуттук университети
  • Айнагуль Мухтарханова Л.Н. Гумилев атындагы Евразия улуттук университети
  • Ли Ан Годфри Миннесота университети
  • Карачач Дуванаева Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_12

Ачкыч сөздөр:

академиялык изилдөө, маданият, англис тили, стажировка, окумуштуулар

Аннотация

Бул изилдөө чет өлкөдө стажировкадан өтүүнүн теориялык жана практикалык аспектилерине негизделген жана сапаттуу (университеттин ар кандай  иш-чаралары боюнча окумуштуулардын көз карашын байкоо үчүн; окумуштуулардан расмий эмес интервью алуу; окумуштуулардын ыңгайлаштыруу тажрыйбасы жана кабыл алуучу университеттин социалдык колдоосу жөнүндө ачык суроолор) изилдөөнү сунуштайт. Бул изилдөө чет өлкөдө стажировкадагы көйгөйлөрдү жана кыйынчылыктарды изилдөөгө жана кабыл алуучу университетте окуу мүмкүнчүлүктөрүн аныктоого багытталган. Бул иликтөө академиялык маселер (университеттин стилин, талаптарын, тартибин жана түзүмүн үйрөнүү) адамдар аралык кыйынчылыктарды карайт; тил (ар кандай социалдык жерлерде жана академиялык жамааттарда эне тилинде сүйлөгөндөр менен баарлашуу); жана маданият (турмуш стили, турак-жай, чыгашалар). Бул макалада Казакстандын ар кайсы университеттеринен келген 11 окумуштуунун тажрыйбасы каралат. Изилдөө Google Forms онлайн сурамжылоо аспабы аркылуу жүргүзүлдү, анткени ал Казакстандын баардык университеттеринде академиялык изилдөөдө кеңири колдонулат. Тажрыйба учурундагы тажрыйбалары тууралуу жоопторго "ооба", "жок" же башка кыска жооптору бар 20 жабык суроолор бар.

Библиографиялык шилтемелер

Abdimomunova A.O. (2022). Bolochok chet tilchi mugalimin dajardoodo kalyptandyruuchu kompetentsijalar. Alatoo Academic Studies. Bishkek, №2, pp. 19-24. DOI: https://doi.org/10.17015/aas.2022.222.02

Allen, H. W., & Herron, C. (2003). A mixed-methodology investigation of the linguistic and affective outcomes of summer study abroad. Foreign Language Annals, 36, 370–385. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2003.tb02120.x

Andrade, M. (2006). International students in English-speaking universities: Adjustment factors. Journal of Research in International Education, 5(2), 131-154. DOI: https://doi.org/10.1177/1475240906065589

Braun V, Clarke V. 2006. Using thematic analysis in psychology. Qual Res Psychol. 3(2):77–101. DOI: https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa

Chen, C. P. (1999). Common stressors among international college students: Research and counseling implications. Journal of College Counseling, 2, 49-65. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2161-1882.1999.tb00142.x

Dewey, D. P. (2007). Reading comprehension and vocabulary development in orthographic complex languages during study abroad. In S. Wilkinson (Ed.), Insights from study abroad for language programs (pp. 72–83). AAUSC Issues in Language Program Direction. Boston: Heinle.

Freed, B. F., So, S., & Lazar, N. A. (2003). Language learning abroad: How do gains in written fluency compare with gains in oral fluency in French as a second language? ADFL Bulletin, 34, 34–40. DOI: https://doi.org/10.1632/adfl.34.3.34

Godfrey, L., Treacy, C., & Tarone, E. (2014). Change in French second language writing in study abroad and domestic contexts. Foreign Language Annals, 47(1), 48-65. DOI: https://doi.org/10.1111/flan.12072

Gudykunst, W. B. (1995). Anxiety uncertainty management (AUM) theory: Current status. In R. L. Wiseman (Ed.), Intercultural communication theory (pp. 8–58). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Gudykunst, W. B. (1998). Applying anxiety/uncertainty management (AUM) theory to intercultural adjustment training. International Journal of Intercultural Relations, 22, 187–227. DOI: https://doi.org/10.1016/S0147-1767(98)00005-4

Hammer, M. (1992). Research mission statements and international students’ advisory offices. International Journal of Intercultural Relations, 16, 217–236. DOI: https://doi.org/10.1016/0147-1767(92)90019-Q

Haydam, N. E., & Steenkamp, P. (2020). A Methodological Blueprint for Social Sciences Research–The Social Sciences Research Methodology Framework. EIRP Proceedings, 15(1).

Haydam, N. E., Slabbert, A., & Uken, E.A. (2011). From Quantum Physics to Quantum Marketing Research Practice – A Monistic View. Proceedings of the 32nd SAMRA Conference. Southern African Marketing Research Association: Vanderbijlpark, 1 to 3 June, pp. 1-32

Imetova Zh.K. & Zhakaeva G.K. (2021). Zhozhdordogu tildik emes fakultetterde kesiptik anglis tilin okutuunun uchurdagy koygoyloru zhana any chechuunun ajrym zholdoru. Bulletin of Osh State UniversityVol. 4, No. 4. pp. 60-66. DOI: 10.52754/16947452_2021_4_4_60. EDN: FZBQRO. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_4_4_60

Kinginger, C. (2008). Language learning in study abroad: Case histories of Americans in France. Modern Language Journal, 92. Supplement DOI: https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2008.00821.x

Kuo, Y. (2011). Language challenges faced by international graduate students in the United States. Journal of International Students, 1(2), 38-42. DOI: https://doi.org/10.32674/jis.v1i2.551

Laad, P. & Rudy J. (1999). „Learning style and adjustment issues of international students‟, Journal of Education for Business, 74, 6, 363-371 DOI: https://doi.org/10.1080/08832329909601712

Li, G., Chen, W., & Duanmu, J. (2010). Determinants of international students’ academic performance: A comparison between Chinese and other international students. Journal of Studies in International Education, 14(4), 389-405. DOI: https://doi.org/10.1177/1028315309331490

Mirzakmatova O. & Zheenbekova G.T. (2021). Novye tehnologii obuchenija anglijskomu jazyku. Bulletin of Osh State University. V. 4, №4. pp. 90-95. DOI: 10.52754/16947452_2021_4_4_90. EDN: GGOPVK. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_4_4_90

Sandhu, D. & Asrabadi, B. (1994). Development of an accumulative stress scale for international students: Preliminary findings. Psychological Reports 75, 435–448 DOI: https://doi.org/10.2466/pr0.1994.75.1.435

Stronkhorst, R. 2005 Learning Outcomes of International Mobility at Two Dutch Institutions of Higher Education. Journal of Studies in International Education 9(4):292–315. DOI: https://doi.org/10.1177/1028315305280938

Toncar, M. F., & Cudmore, B. V. (2000). The overseas internship experience. Journal of Marketing Education, 22(1), 54-63. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475300221007

Vandeveer, R., & Menefee, M. L. (2006). Study abroad, international internship and experiential learning: A world-class adventure in learning. In Decision Sciences Institute Southwest Region (SWDSI) 2006 Annual Conference (pp. 200-207).

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-03-27

Кандай шилтеме берүү керек

Тусупбекова , М., Мухтарханова , А., Годфри, Л. А., & Дуванаева , К. (2024). АНГЛИС ТИЛИН ОКУТУУ ЖӨНДӨМДӨРҮН ӨНҮКТҮРҮҮ БОЮНЧА ПЕДАГОГТИКАЛЫК ИНТЕРНИЯНЫН МҮМКҮНЧҮЛӨРҮ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (1), 127–141. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_1_12

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА