METHODS FOR ENRICHING SPEECH OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_191Keywords:
competence, methods, grammar, system, exercise, development, sources, text, speech, theoryAbstract
Elementary school is the period that lays the initial foundation of education, therefore, during this period, elementary school students need to strengthen the knowledge base, on which the entire subsequent educational process will be built in the future. Today, science has stepped far forward, and as new terms and words increase, it is necessary to pay special attention to the daily replenishment of the vocabulary of school students. There is a need for schoolchildren to pay special attention to the development and enrichment of speech in the study of various subjects. The author in the article considers the main methods and means of replenishing the vocabulary of primary school students.
References
Кыргыз Республикасынын мектептеринде предметтик билим берүүнүн мамлекеттик стандарттары Бишкек–2007
Чокошева Б.С. Башталгыч класстарда кыргыз тилин текстке байланышуу окутуунун технологиясын моделдештируу (доктордук диссертация). Бишкек–2017,
Башталгыч класстардын программалары Бишкек-2011,
Бурмакин В. Ф. , Зельман М. , Фалина I . Н. Чоң жети (B7). Маалыматтык-коммуникациялык-технологиялык компетенттүүлүк: мугалимдерди тестирлөөгө даярдоо боюнча методикалык колдонмо. М . , 2007 .
Гусинский Е. Н. Компетенттүүлүккө ээ болуу этаптары // Компетенттүүлүктү өнүктүрүү жана баалоо: реферат. отчет conf . Москва, 1996/ ред. IN . ЖАНА . Белопольский, И. Н. Трофимова. М . : АКК психология институту, 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.