БОЛОЧОК МУГАЛИМДЕРГЕ ДИФФЕРЕНЦИАЛДЫК ТЕҢДЕЛЕРДИН ЖАРДАМЫНДА МАТЕМАТИКАЛЫК МОДЕЛДӨӨНҮН НЕГИЗДЕРИН ҮЙРӨТҮҮ (КААЛАГАНДАЙ БАШТАПКЫ БАГЫТТОО БУРЧУ МЕНЕН ИЗИЛДӨӨ МАСЕЛЕСИНИН МИСАЛЫНДА)
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_4Ачкыч сөздөр:
дифференциалдык теңдемелер, изденүү маселеси, математикалык моделдөө, болочок мугалимдердин кесиптик даярдыгыАннотация
«Жырткыч-олжо» системасындагы кеңейтилген изилдөө маселесинин мисалында болочок мугалимдерди кесиптик даярдоодо дифференциалдык теңдемелерди колдонуу менен математикалык моделдөөнүн негиздерин үйрөтүү процесси талкууланат. Маселесинин классикалык формулировкасы 0 < α0 < π каалагандай баштапкы багыттоо бурчунун болжолу менен толукталат. Бул процесс математикалык моделдин алкагында толук изилдениши мүмкүн, ошондой эле робототехника сабактарында жеринде же виртуалдык түрдө лабораториялык иш түрүндө ишке ашырылышы мүмкүн. Модель айкын практикага багытталган мүнөзгө ээ жана аны өздөштүрүү иштеп чыгуу математика, физика, информатика, технология боюнча даярдоо багытында окуган болочок мугалимдердин функционалдык математикалык сабаттуулугун өнүктүрүүгө мүмкүнчүлүк түзөт. Модель жырткычтын куугунтук ресурсуна же олжонун аялуулугуна чектөөлөр астында куугунтук жана оюн элементтерин оптималдаштыруу мүмкүнчүлүгүн камтыйт.
Библиографиялык шилтемелер
Концепция развития математического образования в Российской Федерации - Российская газета. (2013, December 24). Российская Газета.
Schmidt, W. H., Blömeke, S., & Tatto, M. T. (2011). Teacher Education Matters: A Study of Middle School Mathematics Teacher Preparation in Six Countries. International Perspectives on.
Аксенова, О. В. (2016). Проблемы качества математической подготовки будущих учителей информатики в контексте фундаментализации современного образования. Педагогическое образование в России, 7, 125–130.
Бодряков, В. Ю. (2018). Проблемы качества математического образования в педагогическом вузе и пути их решения. Педагогическое образование в России, 2, 15–27.
Перминов, Е. А. (2019). Об актуальности фундаментализации математической подготовки студентов педагогических направлений в цифровую эпоху. Образование и наука, 21(5), 86–111.
Barakaev, M., Shamshiyev, A., O’rinov, X., Abduraxmonov, D., G‘Iyosova, Z. (2020). Problems of Teaching Mathematics in Modernization. International Journal of Progressive Sciences and Technologies, 19(2), 201–203. https://doi.org/10.52155/ijpsat.v19.2.1720
Абдуразаков, М. М., Лягинова, О. Ю., Цветкова, О. Н. (2021). Информатика, математика и логика в аспекте межпредметной и метапредметной образовательной связи. Чебышевский сборник, 22(2), 373–388. https://www.chebsbornik.ru/jour/article/view/1006/800
Шкерина, Л. В., Шашкина, М. Б., & Табинова, О. А. (2022). Выявление и преодоление предметных дефицитов студентов-будущих учителей математики. Перспективы науки и образования, 58(4), 173–192.
Chesky, N. Z., Wolfmeyer, M. R. (2015). Philosophy of STEM Education: A Critical Investigation (p. 105). Springer.
Kertil, M., Gurel, C. (2016). Mathematical Modeling: A Bridge to STEM Education. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 44-55. https://doi.org/10.18404/ijemst.95761
Bergsten, C., & Frejd, P. (2019). Preparing pre-service mathematics teachers for STEM education: an analysis of lesson proposals. Zdm – Mathematics Education, 51(6), 941–953. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01071-7
Maass, K., Geiger, V., Ariza, M. R., & Goos, M. (2019). The Role of Mathematics in interdisciplinary STEM education. Zdm – Mathematics Education, 51(6), 869–884. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01100-5
Синельников, И. Ю., Худов, А. М. (2020). STEM как инновационная стратегия интегрированного образования: передовой опыт, перспективы, риски. Инновационные проекты и программы в образовании, 69(3), 54–62.
Валеев, И. И. (2020). Функциональная математическая грамотность как основа формирования и развития математической компетенции. Бизнес. Образование. Право, 53(4), 353–360.
Каскатаева, Б. Р., Кокажаева, А. Б., Казыбек, Ж. (2021). Математическое моделирование как инструмент повышения математической грамотности учащихся. Вестник Казахского национального женского педагогического университета, 1, 58–66.
Десненко, C. И., Зверева, T. Я. (2021). Подготовка будущего учителя математики к формированию у школьников математической грамотности. Ученые записки Забайкальского государственного университета, 16(5), 56–66.
Kapur, J. N. (1982). The art of teaching the art of mathematical modelling. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 13(2), 185–192. https://doi.org/10.1080/0020739820130210
Лебедева, И. П. (2016). Математическое моделирование в формировании исследовательской компетенции будущих учителей математики. Педагогическое образование и наука, 2, 76–78.
Садыкова, А. А. (2017). Методика подготовки будущих учителей математики к использованию моделирования в обучении школьников (с. 227).
Перминов, Е. А. (2004). Об актуальности и методологических аспектах обучения будущих педагогов математическому моделированию. Образование и наука, 111(2), 17–33.
Безручко, А. С. (2014). Методика обучения решению дифференциальных уравнений будущих учителей математики, основанная на использовании информационных технологий (с. 211).
Бодряков, В. Ю., Быков, А. А. (2014). Научно-исследовательская работа и научно-исследовательская работа студентов как инструменты формирования профессиональных компетенций студентов и академической репутации вуза. Педагогическое образование в России, 8, 154–158.