ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫК ӨНҮГҮҮ ЖАНА ЭМГЕК ТЕХНОЛОГИЯСЫНДАГЫ КӨП ВЕКТОРЛУУЛУК
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_10-2025Ачкыч сөздөр:
көп векторлуулук, интеллектуалдык өнүгүү жана эмгек технологиялары, когнитивдик жөндөмдөрАннотация
Интеллектти өнүктүрүүдөгү көп векторлуулук кылымдын талаптарына ийгиликтүү көнүү үчүн зарыл. Изилдөө интеллектуалдык өнүгүү жана эмгек технологияларында көп вектордук ыкманы натыйжалуу колдонуу боюнча сунуштарды иштеп чыгууга багытталган. Изилдөөнүн объектиси болуп интеллектуалдык өнүгүүнүн технологиялары, предмети – принциптер, векторлор, инструменттер жана көп векторлуулуктун артыкчылыктары саналат. Методология илимий адабияттарды талдоого жана жалпылоого негизделген. Бул макалада интеллектуалдык өнүгүү жана эмгек технологияларындагы көп векторлуулук натыйжалуу интеллектуалдык ишмердүүлүк үчүн зарыл болгон ар кандай когнитивдик жөндөмдөрдүн, көндүмдөрдүн жана инсандык сапаттардын бир убакта жана тең салмактуу өнүгүшүн болжолдогон мамиле катары каралат. Негизги жыйынтыктар мультивективдүүлүк интеллекттин гармониялуу өнүгүшүнө, когнитивдик эффективдүүлүктүн жогорулашына жана көңүл бурууга өбөлгө түзөрүн баса белгилейт. Тар адистикке же өзүнчө көндүмгө көңүл буруунун ордуна, интеллектуалдык өнүгүү жана эмгек технологияларындагы көп векторлуулук адамдын бүткүл интеллектуалдык потенциалын гармониялуу өнүктүрүүгө багытталган.
Библиографиялык шилтемелер
Bagas Bantara. (2014). Сила ума: овладение ключами к успеху. Достижение высот через устойчивость ума и эмоциональный интеллект. AI Khawarizmi. (60).
Гилфорд, Дж. (1965). Три стороны интеллекта. Психология мышления (46).
Давыдов, В. В. (2005). Деятельностная теория мышления. Научный мир. (239).
Калеман, Д. (2014). Думай медленно…решай быстро. АСТ. (653).
Кашапов, М. М. (2024). Психология творческого мышления: учебное пособие. ИНФА (436).
Ляпина, Т. Е. & Осипова, И. С. (2020). Возрастные и половые особенности быстроты и гибкости мышления. Очарев - Online, 11(148), 1–6.
Роджерс, К. Р. (2004). Становление личности. Взгляд на психотерапию. Прогресс. (235).
Сорокопуд, Ю. В., Козьяков, Р. В., Матюгин, Н. Е. & Амчиславская, Е. Ю. (2020). Гибкость мышления как востребованный “мягкий навык” (SOFT SKILLS) современных специалистов. Мир науки, культуры, образования, 6(85), 400–402.
Титов, А. А. (2020). Мышление как процесс и как деятельность: анализ философско-психологических исследований мышления. Педагогика и психология образования, (1), 180–197. DOI: https://doi.org/10.31861/2500-297%D0%A5-2020-1-180-197
Чатфилд, Т. (2019). Критическое мышление: Анализируй, сомневайся, формируй своё мнение (328).
