СТРЕСС СОЦИАЛДЫК-ПСИХОЛОГИЯЛЫК КӨЙГӨЙ КАТАРЫ

Авторлор

  • Элиза Жарматова Ош мамлекеттик университети
  • Айгуля Эсеналиева Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_149

Ачкыч сөздөр:

стресс, дистресс, автоматтык реакция, депрессия, эмоционалдык-стресс, функционалдык абал, инсандык стресстик абал

Аннотация

Бул статьяда социалдык-психологиялык стрессти кантип жеңүүгө болот, адамдардагы  психологиялык стресстин көрүнүшүнүн өзгөчөлүктөрүн аныктоо, психологиялык стрессти оптималдаштыруу жолдору, стрессти жоюунун социалдык-психологиялык методдору,  стрессти жеңүүнүн каражаттары менен механизмдери жана инсандын стресстик абалын аныктоодогу атайын колдонулган ыкмалар, стрессти жеңуудөгү эффективдүү терапия жана стресстин адамга тийгизген таасири жөнүндө жазылган. Бул статьда теориялык жактан  изилденип жаткан көйгөйгө байланыштуу психологиядагы илимий өнүгүүлөрдү талдоо, системалык анализ, синтез жана салыштыруу жүргүзүлдү. Ал эми эмпирикалык жактан сүйлөшүү жана байкоо, стресстин көрүнүшүн комплекстүү баалоо методологиясы, психоэмоционалдык абалды жөнгө салуу үчүн классикалык музыкалык программалардын пакети жана математикалык статистиканын методдору аркылуу изилденди.

Библиографиялык шилтемелер

Абабков В.А., Перрет М. Стресске адаптация. - SPb.: "Реч", 2010.

Александровский Ю.А. Психологиялык бузулуу М.:Медицина1993.

Брайт, Джонс - Стресс. Мифтер, теориялар, изилдөө. - SPb.: PRIME- EUROZNAK, 2003.

Greenberg J. Стрессти башкаруу. - SPb.: Питер, 2011.

Кокс Т. Стресс. - М.: Медицина, 2011.

Селье Г. Стресс без дистресса-М.:Омега-Л:, 2006.

Уолтер Кеннон Бороться или бежать – М.:Прогресс 1979

Сабирова, М. М. Мектепке чейинки балдардын социалдашуусунун теориялык негиздери / М. М. Сабирова // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 2. – No 3. – DOI 10.52754/16947452_2021_2_3_87. – EDN BIBWAU.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2022-09-30

Кандай шилтеме берүү керек

Жарматова, Э., & Эсеналиева, А. (2022). СТРЕСС СОЦИАЛДЫК-ПСИХОЛОГИЯЛЫК КӨЙГӨЙ КАТАРЫ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (3), 149–156. https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_149

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА