ДҮЙНӨНҮН ФИЗИКАЛЫК СҮРӨТТӨЛҮШҮНҮН ЭВОЛЮЦИЯСЫ ЖАНА АЛМАШУУЛАРЫН ОКУТУУНУН УСУЛДУГУ ЖѲНҮНДѲ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_7Ачкыч сөздөр:
зат жана талаа, принциптер жана закондор, ДФС, эволюция, корпускулалык-толкундуу дуализм, физикалык өз ара аракеттенүүлөр, элементардык бөлүкчөлөр, ДФСтын алмашуусу, кылдардын теориясыАннотация
Физиканы окутуунун заманбап технологиясында дүйнөнүн физикалык сүрөттөлүшү жөнүндө элестетүүлөрдү окуучулардын билимдерин системалаштыруунун формалары катары пайдаланып калыптандыруу зарыл. Механика өнүгүп турган мезгилде бардык кубулуштарды анын закондоруна таянып түшүндүрүүгө мүмкүн болуп көрүнгөндүктөн, дүйнөнүн механикалык сүрөттөлүшү (ДМС) курулган эле. Ошону менен бирге макалада авторлор дүйнөнүн физикалык сүрөттөлүшү жөнүндө элестетүүлөрдү калыптандыруунун ыкмаларын жана каражаттарын баяндашты. Дүйнөнүн заманбап физикалык сүрөттөлүшүнүн негиздери боюнча билимдер деӊгээлин жогорулатууга багытталган мугалим менен мектеп окуучуларынын ишмердүүлүктөрү талдоодон өткөрүлдү.
Библиографиялык шилтемелер
Мелих Ю.Б., Картина мира ХVIII-ХIХ вв. А. фон Гумбольдт и К.Ф.Гаусс// Вопросы философии, 2011, № 4.
Блахинцев Д.И. Труды по методологическим проблемам физики. – М.: Издательство МГУ, 1993.
Бор Н. Атомная физика и человеческое познание / Пер. с англ. – М.: Изд-во иностр. лит-ры, 1961.
Архипкин В.Г., Тимофеев В.П. Естественнонаучная картина мира: учеб. пос. – Кросноярск: Кросноярский гос. ун-т, 2002.
Ефименко В.Ф., Макогина Е.И., Хоменко Е.А. Развитие представлений об эволюции физической картины мира // Физика в школе, 2002, № 6.
Митио Каку. Физика невозможного. – М.: 2008.
Грин Б. Элегантная Вселенная. Суперструны, скрытые размерности и поиски окончательной теории. – М., 2007.
Жороева, М. К. Физикалык түшүнүктөрдү өздөштүрүүдө окуучулардын турмуштук практикасын жана байкоолорун пайдалануу использование жизненной практики и наблюдений учеников в усвоении физических понятий / М. К. Жороева, Ү. А. Маматова // Вестник Ошского государственного университета. – 2016. – № 3-4. – С. 71-76. – EDN XHLHNX.