ON THE METHOD OF STUDYING EVOLUTION AND CHANGE OF PHYSICAL PICTURES OF THE WORLD
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_7Keywords:
matter and field, principles and laws, FCM, evolution, particle-wave dualism, physical interactions, elementary particles, change of FCM, string theoryAbstract
In the modern technology of teaching physics, it is necessary to form ideas about PCM as forms of systematization of students' knowledge. The evolution of FKM and the development of physical knowledge indicate that the process of studying reality is dynamic, it is accompanied from ignorance to knowledge, shows the infinity of knowledge of the world and the power of the human mind. The authors consider it expedient to carry out a comparison of the main common attributes of all PCMs in order to understand why they change. At the same time, the authors describe the methods and means of forming the image of the physical picture of the world. The activities of the teacher and schoolchildren aimed at increasing the level of knowledge on the basics of the modern physical picture of the world are analyzed.
References
Мелих Ю.Б., Картина мира ХVIII-ХIХ вв. А. фон Гумбольдт и К.Ф.Гаусс// Вопросы философии, 2011, № 4.
Блахинцев Д.И. Труды по методологическим проблемам физики. – М.: Издательство МГУ, 1993.
Бор Н. Атомная физика и человеческое познание / Пер. с англ. – М.: Изд-во иностр. лит-ры, 1961.
Архипкин В.Г., Тимофеев В.П. Естественнонаучная картина мира: учеб. пос. – Кросноярск: Кросноярский гос. ун-т, 2002.
Ефименко В.Ф., Макогина Е.И., Хоменко Е.А. Развитие представлений об эволюции физической картины мира // Физика в школе, 2002, № 6.
Митио Каку. Физика невозможного. – М.: 2008.
Грин Б. Элегантная Вселенная. Суперструны, скрытые размерности и поиски окончательной теории. – М., 2007.
Жороева, М. К. Физикалык түшүнүктөрдү өздөштүрүүдө окуучулардын турмуштук практикасын жана байкоолорун пайдалануу использование жизненной практики и наблюдений учеников в усвоении физических понятий / М. К. Жороева, Ү. А. Маматова // Вестник Ошского государственного университета. – 2016. – № 3-4. – С. 71-76. – EDN XHLHNX.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.