ҮЙ-БҮЛӨ БАЛДАРДЫН РУХАНИЙ ӨНҮГҮҮСҮНҮН ЖАНА АДЕП-АХЛАК ТАРБИЯСЫНЫН ШАРТЫ КАТАРЫ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_2_157Ачкыч сөздөр:
руханий өнүгүү, адеп-ахлактык тарбия, үй-бүлө, личность, үй-бүлөнүн ролуАннотация
Макалада биринчи жолу үй-бүлөлөрдүн классификациясы берилип, ар бири балдарды руханий жактан өнүктүрүү жана адеп-ахлактык тарбиялоо көз карашынан талдоого алынат. Практиканы изилдөөнүн натыйжасында үй-бүлөлөрдүн төрт тиби аныкталды: 1. Салттык үй-бүлө. 2. Авторитардык үй-бүлө. 3. Аралаш үй-бүлө. 4. Гендердик-ориентациясы бар үй-бүлө. Ар бири майда-баратына чейин каралып, балдарды руханий жактан өнүктүрүү жана адеп-ахлактык тарбиялоо көз карашынан артыкчылыктары жана кемчиликтери көрсөтүлдү. Тагыраак айтканда, бул макала, ар бир баланын жашоосундагы үй-бүлөнүн ролу жөнүндө ой жугуртуунун идеалдуу жолу. Анткени, дал ушул үй-бүлө, баланын инсан катары калыптануусу үчүн, ата-эне менен баланын мамилесинин бекем болушу жана өнүгүүсү зор мааниге ээ. Биз, чоңдор, окутуучулар, ата-энелер, ар убак балдарга үй-бүлөнүн баркын түшүндүрүүгө жардам берүү менен бирге, балдарды үй-бүлөнүн ар бир мүчөсүн сүйүүгө жана сыйлоого тарбиялоо.
Библиографиялык шилтемелер
Даль, В. И. Толковый словарь живого великорусского языка: Т. 1-4 / [сочинение] Владимира Даля. - 2-е издание, исправленное и значительно умноженное по рукописи автора. - Санкт-Петербург; Москва: издание книгопродавца-типографа М. О. Вольфа, 1880-1882. 4 т.
Харламов, И.Ф. Педагогика. – М.: Гардарики, 1999.
Даведьянова Н.С. О понимании духовности в современном обществе. Православная педагогика: Традиции и современность. Сборник лекций и докладов В Г П У, 2000.
Данилюк, А.Я. Основы духовно-нравственной культуры народов России. Основы религиозных культур и светской этики. Программы. 4-5 классы
Ушинский, К.Д. Проблемы педагогики. Москва: У Р А О, 2002.
Алимбеков Акматали. Кыргыз коому жана балдар. // Вестник Ош Г У. № 1-4 2020.