КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНДА ПЕДАГОГИКАЛЫК КАДРЛАРДЫН КВАЛИФИКАЦИЯСЫН ЖОГОРУЛАТУУ ЖАНА КАЙРА ДАЯРДОО СИСТЕМАСЫН ӨРКҮНДӨТҮҮ: КӨЙГӨЙЛӨР ЖАНА ӨНҮГҮҮ ПЕРСПЕКТИВАЛАРЫ

Авторлор

  • Гульмира Кудайбердиева И. Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2025_3_0_10%20

Ачкыч сөздөр:

квалификацияны жогорулатуу, мугалимдерди кайрадан даярдоо, профессионалдык өсүү, компетенттүүлүккө негизделген мамиле, үзгүлтүксүз билим берүү

Аннотация

Макалада Кыргыз Республикасындагы педагогикалык кадрлардын квалификациясын жогорулатуу жана кайра даярдоо системасынын учурдагы абалы каралат. Ченемдик документтердин, статистикалык маалыматтардын жана эксперттик баа берүүнүн талдоосунун негизинде бул системанын иштөөсүнүн негизги өзгөчөлүктөрү, ошондой эле анын натыйжалуулугуна таасир этүүчү факторлор аныкталат. Макалада мындан ары өнүктүрүүнүн актуалдуу багыттары, анын ичинде кайра даярдоо механизмдерин өркүндөтүү, усулдук камсыздоону кеңейтүү жана мугалимдердин заманбап билим берүү ресурстарына кеңири жеткиликтүүлүгү үчүн шарттарды түзүү белгиленген.

Библиографиялык шилтемелер

Закон Кыргызской Республики «Об образовании»: принят Жогорку Кенешем КР 11 августа 2023 г. № 179. Бишкек: Жогорку Кенеш КР, 2003.

Постановления Правительства КР № 133 от 18 марта 2016 года.

Образование - Открытые данныеУлуттук статистика комитети https://stat.gov.kg › opendata, О состоянии высшего профессионального образования в Кыргызской Республике.

Институт ЮНЕСКО по обучению на протяжении всей жизни. Принятие культуры обучения на протяжении всей жизни: вклад в инициативу «Будущее образования», 2020 г. ISBN 978-92-820-1239-0

Национальное оценивание образовательных достижений учащихся (НООДУ) 2017 г.// Отчет Центра оценки в образовании и методов обучения (ЦООМО). – Б.: 2018. – 158 с.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2025-09-25

Кандай шилтеме берүү керек

Кудайбердиева , Г. (2025). КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНДА ПЕДАГОГИКАЛЫК КАДРЛАРДЫН КВАЛИФИКАЦИЯСЫН ЖОГОРУЛАТУУ ЖАНА КАЙРА ДАЯРДОО СИСТЕМАСЫН ӨРКҮНДӨТҮҮ: КӨЙГӨЙЛӨР ЖАНА ӨНҮГҮҮ ПЕРСПЕКТИВАЛАРЫ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (3), 137–144. https://doi.org/10.52754/16948610_2025_3_0_10

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА