IMPROVING THE SYSTEM OF ADVANCED TRAINING AND RETRAINING OF TEACHING STAFF IN THE KYRGYZ REPUBLIC: PROBLEMS AND DEVELOPMENT PROSPECTS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2025_3_0_10%20Keywords:
advanced training, retraining of teachers, professional development, competency-based approach, continuous educationAbstract
The article examines the current state of the system of advanced training and retraining of teaching staff in the Kyrgyz Republic. Based on the analysis of regulatory documents, statistical data and expert assessments, the key features of the functioning of this system, as well as factors influencing its effectiveness, are identified. The article identifies current areas for further development, including improving retraining mechanisms, expanding methodological support and creating conditions for wider access of teachers to modern educational resources.
References
Закон Кыргызской Республики «Об образовании»: принят Жогорку Кенешем КР 11 августа 2023 г. № 179. Бишкек: Жогорку Кенеш КР, 2003.
Постановления Правительства КР № 133 от 18 марта 2016 года.
Образование - Открытые данныеУлуттук статистика комитети https://stat.gov.kg › opendata, О состоянии высшего профессионального образования в Кыргызской Республике.
Институт ЮНЕСКО по обучению на протяжении всей жизни. Принятие культуры обучения на протяжении всей жизни: вклад в инициативу «Будущее образования», 2020 г. ISBN 978-92-820-1239-0
Национальное оценивание образовательных достижений учащихся (НООДУ) 2017 г.// Отчет Центра оценки в образовании и методов обучения (ЦООМО). – Б.: 2018. – 158 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Гульмира Кудайбердиева

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

