ЖАЛПЫ БИЛИМ БЕРҮҮЧҮ МЕКТЕПТЕРДЕ ОКУУЧУЛАРДЫ ТАРБИЯЛООДОГУ ДЕНЕ ТАРБИЯ САБАГЫНЫН ОРДУ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2025_2_7Ачкыч сөздөр:
Дене тарбия, окуучулар, тарбиялоо, мектеп, коомчулук, көз караш, спорт, ден соолук, билим берүүАннотация
Бул изилдөөнүн максаты мамлекеттик мектептердеги окуучуларды тарбиялоодогу дене тарбия сабагынын орду жана коомчулуктун дене тарбия сабагына болгон көз карашын аныктоо болуп эсептелет. Изилдөөдө сандык изилдөө методдорунун ичинен скрнинг модели колдонулган. Изилдөөнүн фокус-группасын Ош шаарындагы мамлекеттик мектептерде окуган 50 окуучу түзгөн. Фокус-группаны тандоодо “кокустан тандоо” ыкмасы колдонулган. Дене тарбия сабагынын жалпы өзгөчөлүктөрү, предметтин керектүүлүгү, пайдалуулугу жана кээ бир элементтери боюнча мугалимдердин, окуучулардын, коомчулуктун ой-пикирлери изилдөөчүлөр тарабынан иштелип чыгып, анкета менен чогултулган. Изилдөөнүн жыйынтыгында, окуучулардын, мугалимдердин, коомчулуктун дене тарбия сабагына карата көз караштары жалпы мүнөздө позитивдүү экендиги белгиленген. Дене тарбия сабагынын максаты: балдардын туура билим алуусуна, адам болуп калыптануусуна, дени сак болуп жетилүүсүнө салым кошуу экендигин аныктап, мектептердеги спорт залдары, мугалимдин компетенттүүлүгү, кружоктордун аздыгы боюнча мүчүлүштүктөр бар экендиги аныкталган.
Библиографиялык шилтемелер
Аблабекова, Ж. К. Студенттердин ишке жөндөмдүүлүгүнө жана акыл -эс ишмердүүлүгүнө физикалык көнүгүүлөрдүн таасири / Ж. К. Аблабекова, Ш. Окен Уулу // Вестник Ошского государственного университета. – 2022. – No. 4. – P. 131-136. – DOI 10.52754/16947452_2022_4_131. – EDN SCDSWA.
Баяманов Ж.А., Джамбаева А.К. (2018). Дене тарбия сабагынын окуу-методикалык колдонмосу. Бишкек, 17–19-б.
Былеева, Л. И. (1982). Подвижные игры. Учебные пособие для институтов физкультуры. Изд-5, 122-б.
Воронова, Е. А. (2011). Здоровый образ жизни в современной школе. Феникс, 54-б.
Двигательная активность как фактор сохранения и укрепления здоровья студентов / Т. М. Мамаев, З. Х. Бабаджанова, Б. С. Аринбаев, Н. Т. Мамаев // Вестник Ошского государственного университета. – 2024. – № 4. – С. 31-41. – DOI 10.52754/16948610_2024_4_4. – EDN FZLURO. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2024_4_4
Жумабаева, Г. А. (2013). Тарбиялык иштерди уюштуруу. Гулчынар: Кут Билим, 15.08.23.
https://docs.google.com/document/d/1NOxUnWLVctbR5h7kgSrh8yuBDBs5a0rzhzrjUJQyXhA/edit?usp=sharin
Организация и методологические аспекты изучения здоровья и образа жизни студентов / Б. К. Кенешбаев, М. T. Таиржанова, Т. Марс Кызы, А. О. Молдобаева // Вестник Ошского государственного университета. – 2024. – № 2. – С. 74-80. – DOI 10.52754/16948610_2024_2_8. – EDN ILGOWX. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_8
Мамытов, А. М., Джанузаков, К. Ч. (2011). Дене маданияты теориясы. Жалпы негиздери. Окуу куралы. 10–17-б.
Минина, Н. В. (2018). Теория и методика физической культуры (физическая культура детей дошкольного и школьного возраста). Витебск: ВГУ имени П.М.Машерова, 78-б.
Лаптева, М. Д., Зимняя, И. А. (2012). Воспитание школьников, №1, 58–65-б.
Шиян, Б. М., Миняев, Б. Н. (1989). Основы методики физического воспитания школьников. Просвещение, 177-б.


