КЫРГЫЗСТАНДАГЫ ОРТО МЕКТЕПТЕРДЕ МИГРАНТ АТА-ЭНЕЛЕРДИН БАЛДАРЫ ТУШ БОЛГОН КЫЙЫНЧЫЛЫКТАР
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_30Ачкыч сөздөр:
ата-энелердин миграциясы, билим берүү, Кыргызстан, ата-энеси жок балдар, мугалимдердин көз карашы, эмоционалдык колдооАннотация
Маанилүүлүк. Бул изилдөө Кыргызстандагы балдардын билим алуусуна ата-энелердин миграциясынын таасирин изилдейт, мугалимдердин көз карашына басым жасалган. Изилдөө Ош шаарындагы Ж. Абдурасулов атындагы мектептин мугалимдери менен жарым-структуралаштырылган маектешүүлөр аркылуу жүргүзүлгөн. Натыйжалар мигрант ата-энелери таштап кеткен балдар кабылган ар кандай кыйынчылыктарды, анын ичинде эмоционалдык жана психологиялык кыйынчылыктарды, окуудагы үзгүлтүктөрдү жана теңтуштары менен мамилелерге тийгизген таасирин ачып берди. Бирок, кээ бир окуучулар кошумча иш-чараларга катышуу аркылуу өздөрүнүн туруктуулугун көрсөтүштү, ата-энелердин катышуусу маанилүү экени аныкталды. Изилдөө ата-энеси жок балдардын билим берүү жана эмоционалдык жактан колдоону камсыз кылуу үчүн комплекстүү мамиленин маанилүүлүгүн баса белгилейт жана саясатчылардын, мугалимдердин жана ата-энелердин биргелешкен аракеттерин талап кылат, алар бул окуучулардын өзгөчө муктаждыктарын эске алган инклюзивдүү стратегияларды иштеп чыгышат.
Библиографиялык шилтемелер
International Labor Organization. Data for 2021.
Aigerim Arzymatova. Postgraduate student at the Diplomatic Academy of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation; participant of the School of Analytics CABAR.asia (Bishkek) Central Asia Bureau for Analytical Reporting. 2019
Special report of the Ombudsman of the Kyrgyz Republic. https://ombudsman.kg/files/docs/reports/2016/violence-against-children.pdf
Physical and sexual violence occur with equal frequency (report). Kaktus.media. https://kaktus.media/doc/358773_fizicheskoe_i_seksyalnoe_nasilie_vstrechaetsia_s_odinakovoy_chastotoy_otche t.html
“Together against violence” PF “Center for Research of Democratic Processes” Bishkek, 2012
Kyrgyzstan: how to resolve issues of violence against children of migrant workers? 2019. Article on CABAR.asia
UNICEF Kyrgyzstan. Children of migrants.2014
UNICEF and MoES (2008). Children not attending school in Kyrgyzstan. - B., 2008 - 110 p.
Elkeeva K. (2011, August 24). Problems of migration. - Retrieved August 24, 2011, from: http://www.azattyk.kg/content/kyrgyzstan_migration_sosial/24306816.html
Alybaeva G. (2011a, August 19). Newspaper Kutbilim for teachers. - Retrieved August 24, 2011, from: http://www.presskg.com/kut/11/0.swf
NSC (2010). Number of births to women who were not in a registered marriage. - Retrieved June 25, 2011, from: http://212.42.101.124:1041/stat1.kg/images/stories/docs/Ejegodnik/Population/de mo%2012.pdf
Chalkova E. and Usenova V. (2008) p. 42. Handbook of social workers on child labor. Bishkek: ILO.
International Crisis Group, 2011
Kaktus.media Memories of Mirant children. What is it like to grow up without your parents around? 2017
knews.kg 2016 CAPSA (Central Asia Program for Student Assessment) Quality of education in Kyrgyzstan. Children of migrants. Olga Fedorchuk.
Имарбекова, Ж. Б. Кыргызстандагы мигранттардын балдарынын абалы / Ж. Б. Имарбекова, А. Батыралиев // Вестник Ошского государственного университета. Педагогика. Психология. – 2022. – No. 1(1). – P. 65-70. – EDN: PWKVUU. DOI: https://doi.org/10.52754/1694867X_2023_1(2)_1
Макыев, А. Т. Кыргызстандык эмгек мигранттарынын учурдагы абалы / А. Т. Макыев, Н. У. Заирова // Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Экономика. – 2023. – No. 2(3). – P. 19-25. – DOI: 10.52754/16948734_2023_2(3)_4. – EDN: GJOUKY. DOI: https://doi.org/10.52754/16948734_2023_2(3)_4
Макыев, А. Т. Миграциялык процесстердин коомдун өнүгүшүнө тийгизген таасирлери жөнүндө / А. Т. Макыев, Б. М. Мурзакулов // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 2, No. 1. – P. 65-71. – DOI: 10.52754/16947452_2021_2_1_64. – EDN: WXOKVS. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_2_1_64