ЦИФРАЛДЫК ДИСКУРСТА МАДАНИЯТТЫК КАЛЕЙДОСКОП: СОЦИАЛДЫК МЕДИА ФРАЗЕОЛОГИЯСЫНДА “ТҮЗҮҮ” ЖАНА “ЖОК КЫЛУУ”
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_27Ачкыч сөздөр:
маданий калейдоскоп, санариптик дискурс, социалдык тармактар, фразеологиялык структуралар, түзүү, жок кылуу, тил жана маданият, лингвистикалык анализАннотация
Тил санариптик мамилелердин татаал желесинде өтө маанилүү, анткени ал ар кандай маданияттар менен идеялардын ортосунда көпүрө болуп кызмат кылат. "Санариптик дискурстагы маданий калейдоскоп: социалдык медиа фразеологиясындагы "жаратуунун" жана "кыйратуунун" динамикасын ачуу" изилдөөсү тил, маданият жана технологиянын ортосундагы татаал өз ара аракеттенүүнү изилдейт. Макалада “кылуу” жана “жок кылуу” фразеологиялык бирдиктеринин грамматикалык татаалдыктары, алар чагылдырган маданий сезимдердин татаал картинасы каралат. Бул структуралар социалдык баалуулуктарды, идеяларды жана мамилелерди чагылдырган санариптик чөйрөдө маданий алмашуу үчүн эффективдүү каражат катары кызмат кылат. Бардык маданияттардагы колдонуучулар өздөрүнүн чыгармачылыгын, тапкычтыгын жана позитивдүү салымдарын көрсөтүү үчүн “түзүү” деген сөздү колдонушат, ал эми “жок кылуу” деген сөз эски конвенцияларды айыптаган жана өзгөртүүгө чакырган дебаттардын катализатору катары кызмат кылат.
Библиографиялык шилтемелер
Aimagambetova, M., Suleimenova, E., (2017). The transformation of phraseological units in the headline constructions. Man In India, 97 (21) : 331-344. DOI: 10.20339/PhS.4-21.011 DOI: https://doi.org/10.20339/PhS.4-21.011
E. Smith,E., Storrs, H. (2023). Digital literacies, social media, and undergraduate learning: what do students think they need to know? International Journal of Educational Technology in Higher Education, (2023) 20-29. DOI: 10.1186/s41239-023-00398-2 DOI: https://doi.org/10.1186/s41239-023-00398-2
Jiang, L. (2019). Discourse and Digital Practices: Doing Discourse Analysis in the Digital Age. Open Journal of Modern Linguistics, 9, 92-96. https://doi.org/10.4236/ojml.2019.92009 DOI: https://doi.org/10.4236/ojml.2019.92009
Maria Angela S. Esteron (2021). Different Language Usage on Social Media. International Journal of Advanced Engineering, Management and Science (IJAEMS), ISSN: 2454-1311, Vol-7, Issue-3; Mar, 2021. DOI: 10.22161/ijaems.73.12
Safina, R. A., & Salieva, R. N. (2020). Transformed Phraseological Units In Mass Media Headings In English And Russian Languages. In R. Valeeva (Ed.), Teacher Education- IFTE 2019, vol 78. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences (pp. 535-543). European Publisher. DOI: 10.15405/epsbs.2020.01.59 DOI: https://doi.org/10.15405/epsbs.2020.01.59
Thurlow, Crispin & Poff, Michele. (2013). The language of text-messaging. Handbook of the Pragmatics of CMC. Berlin & New York: Mouton de Gruyter. pp. 1-25. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110214468.163
Toktorova, V.K., Zhanibekova, N.M. (2023). Effective business communications in the digital environment in the public administration system. Bulletin of Osh State University, No. 4, pp. 117-122. DOI: 10.52754/16948610_2023_4_13. EDN: BFJKNC. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2023_4_13
Victor A. Barger, James W. Peltier, and Don E. Schultz (2016), “Social media and consumer engagement: A review and research agenda,” Journal of Research in Interactive Marketing, 10(4), 268-287. DOI: 10.1108/JRIM-06-2016-0065 DOI: https://doi.org/10.1108/JRIM-06-2016-0065
Бекташева, А.Д. (2022). Цифровая экономика как хозяйственная система: причины и условия возникновения цифровой экономики. Вестник Ошского государственного университета, №3, сс. 141-148. DOI: 10.52754/16947452_2022_3_141. EDN: WAYULU. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_141