МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫНЫН АДАБИЙ ОКУУГА КЫЗЫГУУСУНУН ИЗИЛДӨӨНҮН ЖЫЙЫНТЫГЫ

Авторлор

  • Б.К. Үкүева Ош мамлекеттик университети
  • Гулбахор Абдурахманова №10 А.Юнусалиев атындагы жалпы билим берүүчү мектеби

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_26

Ачкыч сөздөр:

билим берүү, адабият таануу, адабий окуу, окуу чөйрөсү, окуу көндүмдөрү, окууга мотивация, мамлекеттик стандарт, окуу компетенциялары

Аннотация

Макалада заманбап кыргыз коомунун шарттарында окууга мотивация кылуучу жаңыча мамилени калыптандыруу максатында мектеп окуучуларынын окуусунун негизги аспектилери талкууланат. Изилдөөнүн объектиси 5-класстан 11-класска чейинки окуучулардын окуу маданияты жана окууга мотивациясы болгон. Негизги изилдөө ыкмалары изилдөө жана алынган натыйжаларды талдоо болгон Изилдөөнүн натыйжаларын талдоо төмөндөгүлөрдү аныктоого мүмкүндүк берди: окуу жаш муун үчүн маанилүү жана актуалдуу бойдон калуусу. Ошону менен бирге окууга мотивацияны калыптандыруу процесстерин изилдөөнүн контекстинде чоң мааниге ээ болгон бир катар маанилүү тенденцияларды белгилей кетүүнүн зарылдыгы. Аныкталган тенденциялардын арасында: окуунун жыштыгынын жана узактыгынын өзгөрүшү, окуунун адабий окууга жанрдык артыкчылыктар, респонденттердин чыгармаларды кыска же ылайыкташтырылган варианттарда изилдөө тенденциясы, класстан тышкаркы окуунун мектеп окуучуларынын субъективдүү кызыгуусун жараткан чыгармалар менен чектелиши. Изилдөөнүн негизги көйгөйлөрүнүн бири респонденттердин чын ыкластуулугу жөнүндө суроо болду. Изилдөөнүн натыйжалары мектеп окуучуларынын окууга болгон ички мотивациясын калыптандырууда адабий билим берүү процессинде колдонулушу натыйжаланды. Кошумчалоочу жагдай, берилген изилдөө модели азыркы жана модификацияланган түрдө да, конкреттүү билим берүү шарттарында окуу чөйрөсүн түзүү үчүн кеңири колдонулушу мүмкүндүгү.

Библиографиялык шилтемелер

Айдарова Ж. М. Ѳспүрүм курактагы окуучуларынын окуу кѳндүмдѳрүн ѳнүктүрүүнүн педагогикалык шарттар. Б. 2021. -183 б.

Акматов, К. К. «адабий көркөм текст» түшүнүгүнүн теориялык негиздери / К. К. Акматов, А. Ю. Мамырова // Вестник Ошского государственного университета. – 2023. – No. 1. – P. 60-67. – DOI: 10.52754/16948610_2023_1_8. – EDN: FPEAXU. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2023_1_8

Баатырбекова, Э.О. Адабий сынчылык өнөрдүн учкай маселелери / Э. О. Баатырбекова // Вестник Ошского государственного университета. – 2021. – Vol. 2, No. 4. – P. 744-749. – DOI: 10.52754/16947452_2021_2_4_744. – EDN: KREGPA. DOI: https://doi.org/10.52754/16947452_2021_2_4_744

Бекбоев И.Б. Инсанга багыттап окутуу технологиясынын териялык жана практикалык маселелери – Бишкек: Педагогика века, 2004. – 384 б

Климова Е.П. Формирование читательских интересов младших школьников через технологию осознанного чтения // Обучение и воспитание: методика и практика. – № 7, 201

Маранцман В.Г. Анализ литературного произведения в соотношении с читательским восприятием школьников: Автореф. дис.д-ра пед.наук [Текст] / В.Г.Маранцман. – М., 1980. – 47 с. 195

Рысбаев С. Баланын китеп окуусун уюштуруу технологиялары: Башталгыч класстардын мугалимдери жана ата-энелер үчүн методикалык колдонмо [Текст] / С.Рысбаев. – Б.: 2015. – 84 б.

Рысбаев С. Дилачар. 1-класс үчүн класстан тышкаркы окуу китеби [Текст] / С.Рысбаев. – Б.: «Билим куту», 2007. – 87-б.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-06-27

Кандай шилтеме берүү керек

Үкүева , Б., & Абдурахманова , Г. (2024). МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫНЫН АДАБИЙ ОКУУГА КЫЗЫГУУСУНУН ИЗИЛДӨӨНҮН ЖЫЙЫНТЫГЫ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы, (2), 271–279. https://doi.org/10.52754/16948610_2024_2_26

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ПЕДАГОГИКА