FORMATION OF INFORMATION COMPETENCIES WITH USE OF NEW TECHNOLOGY TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_164Keywords:
competence, modern training, interactive whiteboard, new learning technologiesAbstract
Currently, teaching using the latest learning technologies in the educational process is a requirement of modernity. Time demands that training using rapidly developing technologies comply with the requirements of the current state standard, curricula and curricula. The use of new technologies is another stage in the formation of the competencies of a teacher, a student. We will focus on the methods of using interactive whiteboards as one of the learning technologies in order to keep up with modern learning technologies. The article also noted that the use of new platforms in the classroom will increase the quality of knowledge and motivation for learning.
References
Бекбоев, И.Б. Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Бишкек. - Улуу тоолор. 2015.
Мадраимов С.М., Тагаева Д.А. Орто мектепте геометрияны окутуу процессинде компьютердик технологияларды пайдалануу аркылуу окуучулардын чыгармачылык жөндөмдүүлүктөрүн өнүктүрүү// ОшМУнун Жарчысы. № 3-4. 2016.
Билим берүүдө онлайн платформаларды колдонуу/Методикалык колдонмо/М. Алтыбаеванын редакциясы алдында. - Ош, 2022.
Тагаева Д.А. Окуучуларда түйүндүү компетенттүүлүктөрдү калыптандыруунун айрым ыкмалары.//КББАнын кабарлары. №2 (54). 2021.
Тагаева Д.А., Култаева Д.Ч., Кубатова Г.Н. Окутууга компетенттүү мамиле шарттарындагы математиканы окутууда калыптануучу компетенттүүлүктөр// ОшМУнун Жарчысы. Т. 1. № 4. 2021.
Тагаева, Д. А., Токтомамбетова Ж. С. Компетентностно-ориентированный подход к обучению//Бюллетень науки и практики. Т. 6. №8. 2020.
Шехонин А.А, Тарлыков В.А., Харитонова О.В., Багаутдинова А.Ш., Джавлах Е.С. Интерактивные технологии в образовательном процессе Университета ИТМО. Учебно-методическое пособие. - СПб.: Университет ИТМО, 2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.