THE EFFECT OF PHYSICAL EXERCISES ON THE ABILITIES AND MENTAL ACTIVITY OF STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_4_131Keywords:
physical education, physical exercises, students, ability to work, mental activityAbstract
The article deals with the influence of physical exercises on increasing the working capacity of students, and as a result, on their mental activity. Physical activity and sports develop the following qualities: perseverance in achieving the goal, endurance, i.e.The desire to achieve a long-term goal in spite of obstacles and difficulties, self-control, which can be understood as courage, the ability to complete a task in spite of fear, the ability to suppress impulsive, thoughtless, emotional reactions ( concentration)It is important to focus on the work being done despite the interference. Physical education in higher education does not completely solve the problem of youth physical fitness.
References
Абаскалова Н. П. Теория и практика формирования здорового образа жизни учащихся и студентов в системе «школа — вуз»: автореф. докт. дис., Барнаул, 2017. — 112 с. 2. Агаджанян Н. А. Адаптация и резервы организма. — М.: ФК и С., 2018. —
Булич Е. В. Физиолого-гигиеническая характеристика влияния занятий физическим воспитанием на умственную работоспособность и психоэмоциональную устойчивость студентов. Ученые записки — СГУ, 2019
Виленский В. И. Физическая культура студента. — М: Гардарики, 2002
Гущина С. В. Состояние здоровья учащихся в высших учебных заведениях // Проблемы здоровья человека. Развитие физической культуры и спорта в современных условиях: Материалы межрегиональной научно-практической конференции, Ставрополь: Изд-во СГУ, 2019.
Полиевский С. А., Кабачков В. А., Профессиональная направленность физического воспитания в вузах. — М: Высшая школа, 2009,
Полиевский С. А. Стимуляция двигательной активности. — М.: Здоровье, 2012.
Лукьяненко В.П. Физическая культура: основы знаний: Учебное пособие. - Ставрополь: Изд-во СГУ. - 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.