АДАПТИВДҮҮ БИЛИМ БЕРҮҮ ПЛАТФОРМАЛАРЫН ТҮЗҮҮДӨ ЖАСАЛМА ИНТЕЛЛЕКТТИН РОЛУ

Авторлор

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_8-2025

Ачкыч сөздөр:

жасалма интеллект, билим берүү, адаптациялык тутумдар, окутууну жекелештирүү, автоматташтыруу, окуучулардын маалыматтары

Аннотация

Макалада адаптивдүү билим берүү платформаларын түзүүдөгү жасалма  интеллекттин ролу каралат. Мындай системалардын негизги принциптери, алардын артыкчылыктары жана чектөөлөрү сүрөттөлөт. Адаптивдүү системанын мүмкүнчүлүктөрүн кеңейтүү, анын натыйжалуулугун жогорулатуу үчүн, башка билим берүү технологиялары менен интеграцияланышы чоң мааниге ээ. Мисалы, виртуалдык лабораториялар, онлайн-курстар же окуу процессин башкаруу системалары менен байланыш түзүү билим берүү процесстеринин жакшыртылышына алып келет. Өзгөчө көңүл окуучулар жөнүндө маалыматтарды анализдөөгө, үйрөнүү процессинин жеке түрдө жеткиликтүүлүгүн камсыздоого, рутиникалык милдеттерди автоматташтырууга жана окуучулардын келечектеги муктаждыктарын болжолдоого бөлүнөт. Жасалма интеллектти билим берүүдө колдонуу үчүн негизги принциптерге окуу траекторияларын алдын ала болжолдоо, окуу натыйжалуулугун баалоо, маалыматтардын коопсуздугун камсыздоо, купуялуулукту сактоо, кеңейүүчүлүк жана ийкемдүүлүк кирет. Ошондой эле жасалма интеллектти билим берүүдө колдонуу боюнча негизги артыкчылыктар аныкталып, анын этикалык жактары талкууланат.

Библиографиялык шилтемелер

Герасимова, А. Г. (2022). Аддитивные технологии и их перспективы в образовательном процессе. Теоретические и прикладные аспекты естественнонаучного образования: сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции, 130–136.

Герасимова, А. (2024). Перспективы развития облачных вычислений в сфере образования. Вестник Ошского государственного университета. Педагогика. Психология, (2(5)), 78–87.

Игнатьева, Э. А. & Келдибекова, А. О. (2024) Педагогические подходы, основанные на применении искусственного интеллекта в образовательном процессе вуза. Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И. Я. Яковлева. (2 (123)), 118–126.

Измайлова, М. А. (2024). Роль искусственного интеллекта в построении адаптивной образовательной среды. МИР (Модернизация. Инновации. Развитие), (15(1)), 8–26.

Келдибекова, А.О., Тагаев, У.Б., Мамыргазы кызы, К. и др. (2023). Управление магистерской образовательной программой в информационно-технологической среде. Международный журнал гуманитарных и естественных наук. (1–4(76)), 117–121.

Ракитов, А. И. (2018). Высшее образование и искусственный интеллект: эйфория и алармизм. Высшее образование в России, (27(6)), 41–49.

Фадеева, К. Н. (2019). Осуществление подготовки студентов в условиях информационно-коммуникационной среды вуза. Тенденции развития науки и образования, (47(6)), 35–37.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2025-05-29

Кандай шилтеме берүү керек

Фадеева, К. (2025). АДАПТИВДҮҮ БИЛИМ БЕРҮҮ ПЛАТФОРМАЛАРЫН ТҮЗҮҮДӨ ЖАСАЛМА ИНТЕЛЛЕКТТИН РОЛУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (1(6), 66–71. https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_8-2025

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

КЕСИПТИК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА ПРАКТИКАСЫ