МАТЕМАТИКА БОЮНЧА САНАРИП ЛАБОРАТОРИЯЛЫК ИШТЕР БОЛОЧОК МУГАЛИМДЕРДИ ОКУТУУДА КОГНИТИВДИК-ИШМЕРДИК МАМИЛЕНИ ИШКЕ АШЫРУУ КАТАРЫ

Авторлор

  • Владимир Бодряков Урал мамлекеттик педагогикалык университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_5

Ачкыч сөздөр:

окууга когнитивдик-ишмердик мамиле, болочок мугалимдерди даярдоо, математика боюнча санарип лабораториялык иштер

Аннотация

Урал мамлекеттик педагогикалык университетинде бир нече жылдар бою автордун жетекчилиги астында келечектеги математика жана информатика мугалимдерин даярдоодо ишке ашырылып келе жаткан математика боюнча санарип лабораториялык иштер (СЛИ) автор тарабынан иштелип чыккан предметти окутууда когнитивдик-ишмердик мамиленин идеялык жана табигый ишке ашырылышы катары каралган. Автордун идеялары эки СЛИнин мисалында көрсөтүлгөн: СЛИ (e). «Асылган чынжырдын сүрөтүн санариптештирүү жолу менен е санын аныктоо»; СЛИ (dT/dt). «Жылуулук алмашуу жолу менен телонун муздашы законун изилдөө».

Библиографиялык шилтемелер

Бодряков, В. Ю. (2019). Когнитивно-деятельностный подход в обучении математике. Когнитивные исследования в образовании. Сборник научных статей VII Международной научно-практической конференции, 101–108.

Далингер, В. А. (2011). Обучение математике на основе когнитивно-визуального подхода. Вестник Брянского государственного университета, 1, 299–305.

Тапалаева, И. Х. (2016). Новые подходы в методике преподавания математики на факультете информатики. Молодые ученые, 7, 451–454.

Блинова, Т. Л. (2017). Методология обучения математике в рамках когнитивистского подход. Педагогическое образование в России, 6, 13–20.

Горячев, М. Д., Попов, А. А., Ширяев, Е. А., & Яндукова, Т. А. (2018). Современное школьное образование: актуальные проблемы (p. 194). ООО “Порто-принт”

Величко, Ю. А. (2019). Когнитивные основы синтеза методик преподавания дискретной математики. Сибирский учитель, 124(3), 40–49.

Черняева, Т. Н. (2021). Тенденции развития методики преподавания математики в вузе. Столыпинский вестник, 3(1), 9–14.

Воронина, В. Э. (2022). Сравнительный анализ применения различных методик преподавания математики в военных вузах. Аллея науки, 72(9), 714–723.

Drew, V., & Mackie, L. (2011). Extending the constructs of active learning: implications for teachers’ pedagogy and practice. Curriculum Journal, 22(4), 451–467. https://doi.org/10.1080/09585176.2011.627204

Swiderski, S. M. (2011). Transforming Principles into Practice: Using Cognitive Active Learning Strategies in the High School Classroom. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 84(6), 239–243. https://doi.org/10.1080/00098655.2011.590549

Tarmizi, R. A., & Bayat, S. (2012). Collaborative problem-based learning in mathematics: A cognitive load perspective. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 32, 344–350. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.01.051

Karpov, A. (2016). Generative Learning in Research Education for the Knowledge Society. International Electronic Journal of Mathematics Education, 11(6), 1621–1633.

Lessani, A., Yunus, A. S. M., Bakar, K. A. (2017). Comparison of new mathematics teaching methods with traditional method. People: International Journal of Social Sciences? 3(2), 1285–1297. https://doi.org/10.20319/pijss.2017.32.12851297

Campbell, C., & Blair, H. G. (2018). Learning the Active Way. In Advances in educational technologies and instructional design book series (pp. 21–37). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-3873-8.ch002

Royani, M., & Agustina, W. (2019). Junior High School Students Ability to Use The Polya’s Step to Solve Mathematical Problems Through Problem Based Learning. International Journal of Trends in Mathematics Education Research, 2(2), 86–90. https://doi.org/10.33122/ijtmer.v2i2.112

Khasawneh, A. A., Al-Barakat, A. A., & Almahmoud, S. A. (2023). The impact of mathematics learning environment supported by error-analysis activities on classroom interaction. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(2), em2227. https://doi.org/10.29333/ejmste/12951

Юрьевич, Б. В., & Александрович, Б. А. (2022). Цифровые лабораторные работы по математике как современный инструмент формирования обучающегося-исследователя. Педагогическое образование в России, 3, 148–159.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2023-06-20

Кандай шилтеме берүү керек

Бодряков, В. (2023). МАТЕМАТИКА БОЮНЧА САНАРИП ЛАБОРАТОРИЯЛЫК ИШТЕР БОЛОЧОК МУГАЛИМДЕРДИ ОКУТУУДА КОГНИТИВДИК-ИШМЕРДИК МАМИЛЕНИ ИШКЕ АШЫРУУ КАТАРЫ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (1(2), 42–53. https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_5

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ОКУТУУНУН ЖАНА ТАРБИЯЛООНУН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА МЕТОДИКАСЫ