ПЕДАГОГИКАЛЫК БААЛООНУН ТЕОРИЯЛЫК ЖАНА ПРАКТИКАЛЫК АСПЕКТИЛЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_9-2025Ачкыч сөздөр:
билим берүү, окутуу процесси, баалоо, текшерүү, контролдоо, диагноздоо, мониторинг, критерийАннотация
Макала педагогикалык баалоонун маанилүү аспектилерин чагылдырууга арналган. Азыркы учурда болочок мугалимдердин окуу жетишкендиктерин баалоонун ролу жогорулады. Айрыкча бул маселе жогорку кесиптик билим берүүнүн сапатын арттыруу проблемасынын алкагында ачык көрүнө баштады. Бирок ошол эле учурда аталган маселе Кыргызстандын жогорку билим берүү системасында аз иликтенген проблема катары эсептелет. Ошондуктан, баалоо тууралуу педагогикалык коомчулукка кеӊир маалымдоо теориялык дагы, практикалык дагы мааниге ээ. Макалада баалоо тууралуу антик жана орто кылым доорунда ойчулдардын ой толгоолору, айрым тажрыйбалары, ата-мекендик жана чет элдик изилдөөчүлөрдүн пикирлери келтирилген. Баалоонун, ага чектеш келген текшерүү, контролдоо, диагноздоо жана мониторинг, чет элдик эволюация түшүнүктөрү менен айкалышы каралган. Жогорку кесиптик билим берүүдө баалоонун проблемалары, анкеталоо аркылуу аныкталган айрым кемчиликтер, баалоо процессинде критерийлерди максаттуу түрдө колдонуунун зарылдыгы, окумуштуулардын баалоону жакшыртуу тууралуу сунуштары келтирилген.
Библиографиялык шилтемелер
Аванесов, В. С. (1994). Методологические и теоретические основы тестового педагогического контроля: дис. … д-ра пед. наук (339).
Ажыбаев, Д. М., Ашыров, Э. Т., Бекежанов, М. М. & Калдыбаев, С. К. (2006). Из опыта организации компьютерной диагностики знаний студентов. Инновационные образовательные технологии, (3), 21–29.
Архангельский, С. И. (1974). Лекции по теории обучения в высшей школе (286).
Акматалиев, А. А. (2009). Инновационные тенденции в системе оценивания учебной деятельности студентов: из
опыта реформирования учебной деятельности Нарынского государственного университета. Высшее образование Кыргызской Республики, (1(3)), 20–22.
Алыбаев, К. С. & Жакыбаалы уулу, У. (2007). Текущий и итоговый контроль: математическая модель системы выставления оценок. ЖАГУ жарчысы, (1), 11–14.
Алымова, А., Буркитова, А., Мыкыева, М. & Рыскулова, Ж. (2010). Оценивание учащихся: новые подходы и методы. Методическое пособие для учителей (156).
Амонашвили, Ш. А. (1984). Воспитательная и образовательная функция оценки учения школьников. Педагогика. (206).
Байтуголова, Ж. А. (2010). О сущности понятий “контроль и оценка”. Азыркы мезгилдин педагогу: теория жана практика, 40–46.
Дейвис, Д. Л. (2002). Переворот в обучении и преподавании в системе высшего образования (Отрицательные и положительные последствия для относительно традиционного университета. Высшее образование сегодня, (6), 26–34.
Джуринский, А. Н. (1998). История зарубежной педагогики: учебное пособие для вузов (272).
Звонников, М. Б. & Челышкова, М. Б. (2009). Современные средства оценивания результатов обучения: учеб. пособие для студентов вузов (224).
Калдыбаев, С. К. (2007). Мониторинг как средство обеспечения качества образования. Вестник Иссык-Кульского университета, (18(2)), 251–256.
Калдыбаев, С. К. (2018). Проблемные ситуации в теории и практике оценивания. Alatoo Academic Studies, (3), 13–23.
Калдыбаев, С. К., Исакова, В. Т. & Эсеналиева, Г. А. (2018). Кыргыз Республикасында педагогикалык баалоонун
өнүгүшүнө таасир тийгизген факторлор. Alatoo Academic Studies, (2), 14–21.
Калдыбаев, С. К. (2003). Тестти окуу процессинде колдонуунун теориялык жана практикалык маселелери: монография (332).
Ломоносов, М. В. (1991). О воспитании и образовании (339).
Новиков, А. М. (2005). Методология учебной деятельности. Эгвес. (176).
Перовский, Е. И. (1960). Проверка знаний учащихся в средней школе (511).
Подласый, И. П. (1991). Педагогика. Новый курс, №1, (544).
Полонский, В. М. (1981). Оценка знаний школьников (96).
Турдубаева, Б. М. & Жолдошалиева, Н. С. (2007). Мотивация учебно-воспитательной деятельности студентов в ходе формирования личности будущего учителя. ЖАГУ жарчысы, (1), 14–17.
Хамзина, С. А. (2003). Оценка и оценивание в контексте современных проблем образования. Мектеп-школа (4), 31–45.
Чкуасели, К. & Лорткипанидзе, М. (2009). Система оценки знания в высшей школе. Georgian Elektronic Scientific Journal: Education Science and Psychology, (1(14)), 25–30.
Шакиров, Р. Х., Буркитова, А. А. & Дудкина, О. И. (2012). Оценивание учебных достижений учащихся. Методическое руководство (80). Билим.
Ширшова, И. А. (2013). Оценивание учебных достижений студентов: современные тенденции. Проблемы педагогики средней и высшей школы, (26(65)), 205–215.
Шишов, С. Е. & Кальней, В. А. (1998). Мониторинг качества образования в школе (354).
