ЖАЛПЫ БИЛИМ БЕРҮҮЧҮ МЕКТЕПТЕРДЕ БИОЛОГИЯ САБАКТАРЫНДА ЭКОЛОГИЯЛЫК МАДАНИЯТТЫ КАЛЫПТАНДЫРУУНУН МАМИЛЕЛЕРИ ЖАНА ЫКМАЛАРЫ

Авторлор

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_5-2025

Ачкыч сөздөр:

экологиялык маданият, экологиялык аң-сезим, экологиялык билим берүү, комплекстүү ыкма, педагогикалык ыкмалар, экологиялаштыруу

Аннотация

Макаланын укмуштуудай ыкмалары жана формалары мугалимдин табигатка болгон кызыгуусун жана урматын ар тараптан өнүктүрүүгө, ошондой эле окуучуларга айлана-чөйрөнү коргоонун маанилүүлүгүн түшүнүүгө жардам берет жана аларды табигатты коргоо иш-аракеттерине тартат. Изилдөөнүн жүрүшүндө экологиялык маданият, экологиялык дүйнө таанымы, экологиялык билим берүүнүн негизги функциялары боюнча түшүнүктөр каралат. Мектептеги биология сабактарында экологиялык маданиятты калыптандыруунун аспектилери, окуу жана кошумча иш-чаралардын түрлөрү, экологиялык баалуулуктарды өздөштүрүү жана натыйжалуу билим алууну камсыз кылуу үчүн колдонулуучу сабактардын түрлөрү каралган. Экологиялык билимдерди активдүү өздөштүрүү,  материалды түшүндүрүү жана бекемдөө боюнча ар кандай ыкмаларды колдонууда, анын ичинде экологиялык мазмуну бар тапшырмаларды колдонууда жүргүзүлөт. Окуучулардын экологиялык маданиятын калыптандыруунун маанилүү формасы илимий-изилдөө иши болуп саналат.

Библиографиялык шилтемелер

Ашыровa, М. Г. (2016). Проблемы и необходимость экологического воспитания и образования детей; цели экологического воспитания. Инновационные механизмы решения проблем научного развития, (2), 35–38.

Бабанский, Ю. К. (1985). Методы обучения в современной общеобразовательной школе (208).

Беспалько, В. П. (1977). Основы теории педагогических систем (проблемы и методы психолого-педагогического обеспечения технических обучающих систем). Воронежский ун-т, (304).

Глазачев, С. Н. & Когай, Е. А. (1999). Экологическая культура и образование: очерки социальной экологии: учеб. пособие и программа курса “Соц. экология”. Горизонт, (102).

Деревнина О. В. (2018). Формирование экологической культуры личности. Экопсихологические исследования, (5), 375–377.

Зверев, И. Д. (1997). Экологическое образование и воспитание: узловые проблемы. Экологическое образование: концепции и технологии: Перемена, 72–84.

Ризниченко, Г. Ю. (2024). Математические методы в биологии и экологии. Биофизическая динамика продукционных процессов: учебник для вузов. Юрайт, (409).

Санников, О. Н. (2018). Воспитываем экологическую культуру. Наука и образование: проблемы и перспективы, (2), 23–28.

Сердюк, А. И. Формирование экологической культуры в современном российском обществе. Молодые исследователи – регионам, (4), 28–30.

Цвирко, Н. И. (2019). Роль экологического образования в формировании экологической культуры ребёнка. World Science: Problems and Innovations, (3), 25–28.

Якиманскaя, И. С. (1996). Личностно-ориентированное обучение в современной школе (96).

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2025-05-29

Кандай шилтеме берүү керек

Милов, И. (2025). ЖАЛПЫ БИЛИМ БЕРҮҮЧҮ МЕКТЕПТЕРДЕ БИОЛОГИЯ САБАКТАРЫНДА ЭКОЛОГИЯЛЫК МАДАНИЯТТЫ КАЛЫПТАНДЫРУУНУН МАМИЛЕЛЕРИ ЖАНА ЫКМАЛАРЫ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (1(6), 42–48. https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_5-2025

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ОКУТУУНУН ЖАНА ТАРБИЯЛООНУН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА МЕТОДИКАСЫ