ПРОГРАММИСТ СТУДЕНТТЕРДИН ПРОГРАММАЛОО САБАКТАРЫНДА ЖУМШАК КӨНДҮМДӨРҮН ӨНҮКТҮРҮҮ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(6)_1-2025Ачкыч сөздөр:
жумшак көндүмдөр, студент, программалоо, “Оодарылма сабак” методу, интерактивдүү окутуу, чыгармачылык жана критикалык ой жүгүртүүАннотация
Макалада программалоо сабактарын окутуу процессинде студенттердин жумшак көндүмдөрүн (soft skills) өнүктүрүүнүн методдорун колдонуу жана анализдөө каралат. IT сферасындагы ийгиликтүү профессионалдык ишмердүүлүк үчүн негизги болуп саналган коммуникативдик башкаруу, критикалык ой жүгүртүү, креативдүүлүк, убакытты башкаруу жана командада иштөө сыяктуу компетенцияларды калыптандыруу үчүн окутууга багытталган методдор колдонулат. Бул методдорду колдонуу аркылуу өзүн-өзү өнүктүрүү жана кесиптик компетенттүүлүктү калыптандыруунун жолдору көрсөтүлөт. Студенттерде жумшак көндүмдөрдү өнүктүрүү боюнча алардын бир бөлүгү гана каралган. Бирок, тигил же бул жумшак көндүмдөрдүн маанилүүлүгүн баалоо кыйын болгондуктан, бирдиктүү рейтинг жок. Ошондуктан, азыркы мезгилде көп колдонулган жумшак көндүмдөрдүн тизмеси көптөгөн эксперттердин пикиринин негизинде түзүлгөн. Макалада мисал катары “Оодарылма сабак” методун колдонуу аркылуу студенттердин жумшак көндүмдөрү өркүндөтүлүп, билимдин сапатын жогорулатууга өбөлгө түзүлөрү көрсөтүлгөн. Андан сырткары, окутуучулар окуу процессине жумшак көндүмдөрдү өнүктүрүүнү
Библиографиялык шилтемелер
Абдирайимова, Н. А., Мурзакматова, З. Ж. (2024). Особенности использования системы Moodle в обучении магистрантов. Вестник Иссык-Кульского университета, 56, 22–27. DOI: https://doi.org/10.69722/1694-8211-2024-56-22-27
Апон, М. Е. (2023). Технология “Перевернутый класс” как инструмент совершенствования модели смешанного
обучения в высшей школе. Тенденции развития науки и образования, 96(1), 32–36. DOI:
https://doi.org/10.18411/trnio-04-2023-10
Закотнова, П. В. (2023). Работа над проектом как способ комплексного развития мягких навыков студентов вуза.
Современные наукоемкие технологии, 7, 150–154. DOI: https://doi.org/10.17513/snt.39710
Игнатьева, Э. А., Келдибекова, А. О. (2024). Педагогические подходы, основанные на применении искусственного интеллекта в образовательном процессе вуза. Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И. Я. Яковлева, 2(123), 118–126. DOI: https://doi.org/10.37972/chgpu.2024.123.2.014
Локтаева, Н. Н. (2019). Понятие “мягкие навыки” как педагогическая категория: сущность и содержание. Инновационные проекты и программы в образовании, 4(64), 28–35. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatie-myagkie-navyki-kak-pedagogicheskaya-kategoriya-suschnost-i-soderzhanie
Малова, М. М. (2019). Роль “мягких” навыков в современной профессиональной деятельности. Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки, 16(4), 150–165. DOI: https://doi.org/10.17673/vsgtu-pps.2019.4.10
Сырина, Т. А., Померанцева, Н. Г. (2021). Методы и технологии формирования мягких навыков на занятиях по иностранному языку для специальных целей. Мир науки. Педагогика и психология, 9(5). URL: https://mir-nauki.com/20pdmn521.html
«Информатика жана эсептөө техникасы” багыты боюнча жогорку кесиптик билим берүүнүн билим берүү программасы (2024). [Электрондук ресурс]. URL: Https://Base.oshsu.kg/Resurs/Document/PDF-20221205144237-Uluk.pdf.
