ТУРУКТУУ ӨНҮГҮҮ МАКСАТТАРЫН БИЛИМ БЕРҮҮ ПРОГРАММАЛАРЫНДА ИШКЕ АШЫРУУНУН ЖОЛДОРУ

Авторлор

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_9-2024

Ачкыч сөздөр:

туруктуу өнүгүү, интеграция, туруктуу өнүгүү максаттары, билим берүү программалары, болочок мугалимдер, баалоо каражаттары

Аннотация

Туруктуу өнүгүү максаттарын билим берүүдө ишке ашыруу үчүн аныкталган көйгөйлөрдү жана маселелерди чечүү жолдорун окуу пландарына жана программаларына интеграциялоо максатка ылайык. Изилдөө жогорку кесиптик билим берүүдө болочок адистерди даярдоо практикасына туруктуу өнүгүү идеяларын интеграциялоонун, туруктуу өнүгүү компетенцияларын калыптандыруунун жолдорун аныктоо жана конкреттүү мисалдар менен тастыктоо максатында жүргүзүлдү. Изилдөөдөн алынган жыйынтыктар болочок мугалимдерде туруктуу өнүгүү компетенцияларын калыптандыруу, туруктуу өнүгүү натыйжаларына жетиштирүү үчүн туруктуу өнүгүү идеяларын окуу процессине, б.а. окуу пландарына, жумушчу программаларга, практикаларга, сабактардын иштелмелерине, баалоо каражаттарына, окутуу технологияларына интеграциялоого өбөлгө түзөт. Изилдөөдө туруктуу өнүгүү максаттарын билим берүү программаларына интеграциялоонун жолдору Ош мамлекеттик университетинин билим берүү программаларынын мисалында көрсөтүлдү.

Библиографиялык шилтемелер

-2040-жылдарга Кыргыз Республикасын өнүктүрүүнүн Улуттук стратегиясы (2018) Кыргыз Республикасынын Президентинин 2018-жылдын 31-октябрындагы №221 Жарлыгы менен бекитилген, 150.

Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования Кыргызской Республики (2021a). Направление: 550200 Физико-математическое образование, Квалификация: магистр.

Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования Кыргызской Республики (2021b). Направление: 550200 Физико-математическое образование, Квалификация: бакалавр.

Исаков Т. Э., Атабаев А. А. (2023) Жогорку кесиптик билим берүү программалары боюнча окутуунун натыйжаларын иштеп чыгуунун усулу. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология. 2 (3), 52-57. DOI: 10.52754/16948742_2(3)_7-2023. EDN: VLAYSC

Мамедов, Н. М., Винокурова, Н. Ф., Демидова, Н. Н. (2015). Феномен культуры устойчивого развития в образовании XXI века. Вестник Мининского университета, 2(10), 6.

Сооронбаева, К. А. (2023). Кесиптик билим берүүдө студенттерди туруктуу өнүгүү натыйжаларына жетиштирүүнүн жолдору (с. 22–26). «ІV Международное книжное издание стран Содружество Независимых Государств / “Лучший педагог - 2023”: IV международная книжная коллекция научно-педагогических работников.

Туруктуу өнүгүүнүн максаттары (2024) Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети www.gov.kg. https://www.gov.kg/ky/p/sustainable_development

“Туруктуу өнүгүү үчүн билим берүүнү илгерилетүү: аймактык перспективалар жана тажрыйба” (2022). Субрегионалдык (Кыргызстан, Казакстан, Өзбекстан) конференциянын материалдары.

Учебники в интересах устойчивого развития (2019). Руководство по внедрению. UNESCO MGIEP, 204.

Шайденко, Н. А. (2017). Общая характеристика образования в контексте устойчивого развития. Образование личности, 2, 56–60.

Altybaeva, M. A., Sooronbaeva, K. A., Avazova, E. T., Raykhan Zh. Turganbaeva. (2023). Formation of Competencies for the Sustainable Development of Future Teachers of Mathematics. Advances in Global Change Research, 73, 397–403. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19979-0_42

Barber, M. & Mourshed, M. (2007) Consistently high performance: Lessons from the world’s top performing school systems McKinsey & Company.

Malik, R. S. (2018). Educational challenges in 21st century and sustainable development. Journal of Sustainable Development Education and Research, 2(1), 9–20.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2024-05-20

Кандай шилтеме берүү керек

Алтыбаева , М., & Сооронбаева , К. (2024). ТУРУКТУУ ӨНҮГҮҮ МАКСАТТАРЫН БИЛИМ БЕРҮҮ ПРОГРАММАЛАРЫНДА ИШКЕ АШЫРУУНУН ЖОЛДОРУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (1(4), 75–83. https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_9-2024

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

КЕСИПТИК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА ПРАКТИКАСЫ