ГЕОМЕТРИЯ САБАКТАРЫНДА МЕЙКИНДИК ОЙ ЖҮГҮРТҮНҮН ӨНҮГҮҮСҮНӨ ЖАНА КАЛЫПТАЛУУСУНА ИНТЕГРАЦИЯЛАНГАН МАМИЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_7-2024Ачкыч сөздөр:
геометрия, тапшырма, жашоо менен байланыш, курчап турган чындык, кырдаалАннотация
Бул макалада стереометрия сабагында жогорку класстын окуучуларынын мейкиндик ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү жана калыптандыруудагы көйгөйлөрдүн бири каралды. Ал окуучулардын предметке жана стереометриялык маселелерди чыгарууга болгон кызыгуусунун жоктугу. Бул көйгөйдү чечүү үчүн окуучуларга геометриянын бизди курчап турган чөйрө менен тыгыз жана ар түрдүү байланышы бар экенин көрүүгө жана түшүнүүгө жардам берген комплекстүү ыкманы колдонуу сунушталат. Тактап айтканда, сабактарда конкреттүү турмуштук кырдаалдарды сүрөттөгөн геометриялык маселелерди колдонуу, бул материалды тереңирээк өздөштүрүүгө жана түшүнүүгө өбөлгө түзөт.
Библиографиялык шилтемелер
Байсалов Д. У., Келдибекова А. О. (2019) Возможности школьного курса геометрии в формировании исследовательских умений учащихся. Журнал естественнонаучных исследований, 4(1), 10-15.
Бекбоев, И. Б., Бөрүбаев, А. А., Айылчиев, А. А. (2010). Геометрия 10-11 класс, 220.
Государственный образовательный стандарт школьного общего образования Кыргызской Республики: утвержден ППКР № 403 от 21.07.2014.
Предметный стандарт по “Математике” для 10-11 классов в общеобразовательных организациях Кыргызской Республики (утвержден приказом МОН КР №866/1 от 17.07.2019).
Торогельдиева, К. М. (2017). Лекции и практические занятия по курсу “Теория и методика преподавания математики”: учебное пособие. I часть, 294.
Торогельдиева, К. М., Жуманова, Г. Т. (2022). Формирование и развитие пространственного мышления старшеклассников с использованием информационных технологий. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. [Электронный ресурс]. URL: http://www.science-journal.kg/ru/journal/1/2022/5
Ушинский, К. Д. (1974) Избранные педагогические произведения. Т. 1. Педагогика, 584.
Чомаев, Т. М. (2013) Взгляды Ушинского К. Д. на педагогическое творчество. 8, 139–146.