INTEGRATED APPROACH TO THE DEVELOPMENT AND FORMATION OF SPATIAL THINKING IN GEOMETRY LESSONS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_7-2024

Keywords:

geometry, task, connection with life, surrounding reality, situation

Abstract

This article considered one of the problems in the development and formation of spatial thinking of high school students in the stereometry class. It is the lack of students' interest in the subject and solving stereometric problems. To solve this problem, it is recommended to use a comprehensive approach that helps students to see and understand that geometry has a close and diverse relationship with the environment around us. In particular, the use of geometrical problems describing concrete life situations in lessons contributes to a deeper assimilation and understanding of this material.

References

Байсалов Д. У., Келдибекова А. О. (2019) Возможности школьного курса геометрии в формировании исследовательских умений учащихся. Журнал естественнонаучных исследований, 4(1), 10-15.

Бекбоев, И. Б., Бөрүбаев, А. А., Айылчиев, А. А. (2010). Геометрия 10-11 класс, 220.

Государственный образовательный стандарт школьного общего образования Кыргызской Республики: утвержден ППКР № 403 от 21.07.2014.

Предметный стандарт по “Математике” для 10-11 классов в общеобразовательных организациях Кыргызской Республики (утвержден приказом МОН КР №866/1 от 17.07.2019).

Торогельдиева, К. М. (2017). Лекции и практические занятия по курсу “Теория и методика преподавания математики”: учебное пособие. I часть, 294.

Торогельдиева, К. М., Жуманова, Г. Т. (2022). Формирование и развитие пространственного мышления старшеклассников с использованием информационных технологий. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. [Электронный ресурс]. URL: http://www.science-journal.kg/ru/journal/1/2022/5

Ушинский, К. Д. (1974) Избранные педагогические произведения. Т. 1. Педагогика, 584.

Чомаев, Т. М. (2013) Взгляды Ушинского К. Д. на педагогическое творчество. 8, 139–146.

Published

2024-05-20

How to Cite

Torogeldieva , K., & Zhumanova , G. (2024). INTEGRATED APPROACH TO THE DEVELOPMENT AND FORMATION OF SPATIAL THINKING IN GEOMETRY LESSONS. Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology, (1(4), 60–66. https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_7-2024

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION AND UPBRINGING