INTEGRATED APPROACH TO THE DEVELOPMENT AND FORMATION OF SPATIAL THINKING IN GEOMETRY LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_7-2024Keywords:
geometry, task, connection with life, surrounding reality, situationAbstract
This article considered one of the problems in the development and formation of spatial thinking of high school students in the stereometry class. It is the lack of students' interest in the subject and solving stereometric problems. To solve this problem, it is recommended to use a comprehensive approach that helps students to see and understand that geometry has a close and diverse relationship with the environment around us. In particular, the use of geometrical problems describing concrete life situations in lessons contributes to a deeper assimilation and understanding of this material.
References
Байсалов Д. У., Келдибекова А. О. (2019) Возможности школьного курса геометрии в формировании исследовательских умений учащихся. Журнал естественнонаучных исследований, 4(1), 10-15.
Бекбоев, И. Б., Бөрүбаев, А. А., Айылчиев, А. А. (2010). Геометрия 10-11 класс, 220.
Государственный образовательный стандарт школьного общего образования Кыргызской Республики: утвержден ППКР № 403 от 21.07.2014.
Предметный стандарт по “Математике” для 10-11 классов в общеобразовательных организациях Кыргызской Республики (утвержден приказом МОН КР №866/1 от 17.07.2019).
Торогельдиева, К. М. (2017). Лекции и практические занятия по курсу “Теория и методика преподавания математики”: учебное пособие. I часть, 294.
Торогельдиева, К. М., Жуманова, Г. Т. (2022). Формирование и развитие пространственного мышления старшеклассников с использованием информационных технологий. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана. [Электронный ресурс]. URL: http://www.science-journal.kg/ru/journal/1/2022/5
Ушинский, К. Д. (1974) Избранные педагогические произведения. Т. 1. Педагогика, 584.
Чомаев, Т. М. (2013) Взгляды Ушинского К. Д. на педагогическое творчество. 8, 139–146.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Конуржан Торогельдиева , Гулзат Жуманова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.