ПЕДАГОГИКАЛЫК КОЛЛЕДЖДИН СТУДЕНТТЕРИНЕ МАТЕМАТИКАЛЫК ТҮШҮНҮКТӨРДҮ КАЛЫПТАНДЫРУУДА БИЛИМДЕРДИ ИНТЕГРАЦИЯЛООНУН РОЛУ

Авторлор

  • Конуржан Торогельдиева И. Арабаев атындагы КМУ
  • Элмира Ажиматова Ош мамлекеттик университети
  • Эгемназар Кутпидин уулу Ош мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_8-2023

Ачкыч сөздөр:

интеграция, интеграцияланган сабак, билим, предметтер аралык байланыш, математикалык түшүнүктөр, математика, педагогикалык колледж

Аннотация

Макала педагогикалык колледждин студенттерине математикалык түшүнүктөрдү калыптандырууда кесиптик көндүмдөрдү алуу үчүн математика предметин башка предметтер менен интеграциялап окутуунун өзгөчөлүктөрүнө жана маанисине арналды. Макалада башталгыч мектеп окуучуларынын окуу процессинин алкагында математиканы мекен таануу, көркөм өнөр жана башка предметтер менен интеграциялап окутуунун өзгөчөлүктөрү берилди. Интеграцияланган сабактар дүйнөнүн бирдиктүү илимий картинасы жөнүндө түшүнүктөрдү калыптандырууга көмөктөшөт, билим алуучулардын билимдерди өздөштүрүү потенциалын, ой-жүгүртүүсүн өнүктүрүүгө, когнитивдик кызыгууну арттырууга, туруктуу көңүл бурууну өнүктүрүүгө кызмат кылат. Интеграцияланган сабактар аркылуу предметтер аралык байланыштарды ишке ашыруу  математикалык түшүнүктѳрдү өздөштүрүүдөгү формалдуулуктарды жоюуга жардам берип, педагогикалык колледждин студенттери үчүн кесиптик көндүмдөрдү калыптандырат.

Библиографиялык шилтемелер

Бекбоев, И.Б. (2004). Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери, 384.

Байгазиев, К. (2009). Тексттүү маселелерди чыгаруунун теориясы жана технологиясы. ОшМУнун жарчысы, 3, 65–71.

Государственный образовательный стандарт среднего профессионального образования Кыргызской Республики (2022). Приказ №863/1.

Калдыбаев, С.К. & Садиева, М.Э. (2017). Научить молодежь думать, размышлять и анализировать в изучении математики. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана, 5, 28–30.

Мурзабаев, К.К. (2019). Математиканы окутууда интеграцияланган сабактын ролу. Жалал-Абад мамлекеттик университетинин жарчысы, 2, 41.

Торогельдиева, К.М. (2007). Келечектеги математика мугалимдерин даярдоо системасын моделдештирүү, 288.

Халилов Т.Т. (2002). Жогорку класстарда кыргыз тилин кыргыз адабияты менен интеграциялап окутуунун дидактикалык негиздери, 10.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2023-12-25

Кандай шилтеме берүү керек

Торогельдиева , К., Ажиматова, Э., & Кутпидин уулу, Э. (2023). ПЕДАГОГИКАЛЫК КОЛЛЕДЖДИН СТУДЕНТТЕРИНЕ МАТЕМАТИКАЛЫК ТҮШҮНҮКТӨРДҮ КАЛЫПТАНДЫРУУДА БИЛИМДЕРДИ ИНТЕГРАЦИЯЛООНУН РОЛУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (2(3), 58–67. https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_8-2023

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

КЕСИПТИК БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА ПРАКТИКАСЫ