THE USE OF VIDEO IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS AND COMMON STANDARDS
Keywords:
video editing, video hosting, portal, site, application, video tutorial, YoutubeAbstract
Currently, in any society, the most modern, most effective teaching methods and their application are considered as an actual direction. Of course, as in other industries, there are contradictions and proposals. There is an opinion in society like we are already “captured” by video materials. But, despite these statements, in this article we propose to consider the creation and distribution of new video materials. We want to express the opinion that we can get good results only when we conduct lessons not just by watching the finished material from the beginning to the end of the lesson, but if we are very vigilant when using ready-made video materials, if necessary, we will record video lessons or edit the finished ones. Of course, the whole process depends, firstly, on the experience of the teacher, and secondly, on the level of application of the main areas of science, like pedagogy and psychology. We tried to answer the question of whether it is possible to “surprise” students by creating short videos, when any video is already available on the Internet for all users.
References
Крапивенко А. В. Технологии мультимедиа и восприятие ощущений: учебное пособие. — Москва: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2009. — 272 с.
Видеообучение [Электронный ресурс] // Википедия: свободная энциклопедия. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Видеообучение (Дата обращения: 14.01.2017).
Сайт Khan Academy [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.khanacademy.org/.
Лавров В.А. Тестирование программных продуктов с использованием технологии FlashBack // Материалы VIII Всеросс. научн.-практ. конф. «Научное творчество молодежи». Томск: Изд-во Том. ун-та, 2004. 4.1. С. 46−47. 4.
Valeri Lavrov. Screen recording system for the windows desktop // 8th Korea−Russia international symposium on science and technology. PROCEEDINGS. KORUS. 2004. Vol. 1. P. 107−109.
Лавров В.А. Векторно-растровый формат хранения видеоизображений // Обработка данных и управление в сложных системах. Вып. 6. Томск: Изд-во Том. ун-та, 2004. С. 106−117.
Один человек, один компьютер, миллионы учеников: как Академия Хана меняет образование [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.forbes.ru/tehno/intemet-i-telekommunikatsii/219529-odin-che- lovek-odin-kompyuter-milliony-uchenikov-kak-akadem.
Чалиев А.А. Видеоурок как перспективная информационная техноло¬гия обучения в вузах [Электронный ресурс] // Современные проблемы нау¬ки и образования. - 2014. - № 5. Режим доступа: www.science-education.ru/ 119-15233.