VOCABULARY AND SPELLING WORK IN THE PRIMARY SCHOOL
Keywords:
vocabulary and spelling work, elementary school, sound-letter analysis, communication technology, spelling literacy, spellingAbstract
The article deals with vocabulary and spelling work in elementary school. Today, there is a process of reducing the literacy of graduates of general education schools, despite the fact that students learn the rules, and teachers use a variety of ways, methods and techniques in their professional activities. The current process of reducing the literacy of graduates of general education schools, despite the fact that students learn the rules, and teachers use various methods in their professional activities, causes concern in society.
References
Биджиева, В. И. Оптимизация лексической работы на уроках русского языка в начальной школе. Современная педагогика: теория, методология, практика: сборник статей II международной научнопрактической конференции (18 декабря 2019 г.). – Петрозаводск: МЦНП «Новая наука», 2019. – С. 47.
Львов, М. В. Правописание в начальных классах. – Москва: Просвещение, 2014. – 236 с.
Савельева, Л. В. Системный подход к изучению непроверяемых и труднопроверяемых написаний в начальной школе // Начальная школа. – 2002. № 7. – С. 39-47.
Чиркова, Т. В. Подготовка учителей к использованию лингвистических словарей на уроках русского языка в начальной школе // Формирование профессиональной компетентности будущего специалиста в образовательном пространстве России: Материалы IV Международной научно-практической конференции, Карачаевск, 14–16 ноября 2019 года / отв. ред. Биджиева В. И. – Карачаевск: Карачаево-Черкесский государственный университет имени У. Д. Алиева, 2019. – С. 224-228.
Шадрова В. И., Кравцова О. В. Формирование словарно-орфографической зоркости учащихся на уроках русского языка в начальной школе // Научно-методический электронный журнал "Концепт". – 2017. – № S2. – С. 173–177.