КЕЛЕЧЕКТЕГИ ХИРУРГДАРДЫ ДАЯРДОО ПРОЦЕССИНДЕ СНКНЫН РОЛУН ИЗИЛДӨӨ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948610_2023_4_2Ачкыч сөздөр:
көндүмдөр, СНК, хирург, тигүүнүн техникасы, студенттер, окутууАннотация
Макаланын максаты – хирургиялык студенттик илимий ийримдин хирург болунун жолунда ролун аныктоо. Бул үчүн төмөнкү милдеттер коюлган: студенттердин хирургиялык ийримине катышкан жана катышпаган хирургтардын хирургиялык тигүү деңгээлин салыштыруу, анан өз алдынча анализдөөнүн негизинде артыкчылыкка баа берүү жана сурамжылоонун негизинде операциялык бөлмөдө хирургиялык кийлигишүүгө мурдагы кружоктун мүчөлөрүнүн ишеними. Макалада студенттердин, хирургтардын жана хирург-ординаторлордун арасында жүргүзүлгөн изилдөөнүн жыйынтыктары келтирилген, алар хирургиялык аспаптардын колдонуунун эң негизги принциптери менен таанышуунун жана алардын иш-аракеттерине ишеним алууга студенттик хирургиялык ийримдин ролун көрсөтөт.
Библиографиялык шилтемелер
Смирнов, А.А. Тренажер для освоения мануальных навыков хирургических вмешательств на мозговом отделе черепа / А.А. Смирнов, В.В. Татаркин, И.Г. Захматов и др. // Креативная хирургия и онкология. – 2017. – №1. – С. 63-68. DOI: https://doi.org/10.24060/2076-3093-2017-7-1-63-68
Clevin, L. Does box model training improve surgical dexterity and economy of movement during virtual reality laparoscopy? A randomised trial / L. Clevin, T.P. Grantcharov // Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica. – 2008. – № 87. – P. 99-103. DOI: https://doi.org/10.1080/00016340701789929
Шипигузова, С.А. Упражнения по вязанию хирургических узлов как способ развития мануальных навыков будущего врача хирургического профиля [Текст] / С.А. Шипигузова, О.В. Пешиков // V всероссийский съезд герниологов “Герниология в эпоху высоких технологий”: сб. тез. – Москва: Изд-во Всероссийское общество герниологов, 2021. – С. 104-106
Verhoeven, D.J. Assessment of Minimally Invasive Suturing Skills: Is Instrument Tracking an Accurate Prediction? / D.J. Verhoeven, V. Hillemans, E. Leijte // Journal of Laparoendoscopic & Advanced Surgical Techniques. – 2023. – №33 (2). – P. 137-145. DOI: https://doi.org/10.1089/lap.2022.0313
Онищенко, К.М. Обучение студентов базовым мануальным навыкам в условиях учебной операционной ФГБОУ ВО ЮУГМУ Минздрава России [Текст] / К.М. Онищенко, С.А. Шипигузова, Е.В. Белова [и др.] // Медицинское образование. Пути повышения качества: сб. науч. стат. – Оренбург: Изд-во ОрГМУ, 2022. – С. 224-231.
Аглиуллин, Т.А. Роль тренажера в обучении эндоскопической хирургии / Т.А. Аглиуллин, А.Ф. Аглиуллин, В.В. Пуртов // Поволжский онкологический вестник. – 2016. – №2. – С. 101-103.
Калинин, Р.Г. Использование симуляторов для отработки навыков и умений в хирургической технике / Р.Г. Калинин, Н.А. Мартынова, И.В. Гайворонский и др. // Вестник новых медицинских технологий. – 2013. – №1. – С. 261.
Rufai, S.R. A National Survey of Undergraduate Suture and Local Anesthetic Training in the United Kingdom / S.R. Rufai, L.C. Holland, O.F. Eleonora [and others] // Journal of Surgical Education. – 2016. – P. 181-184 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jsurg.2015.09.017
Joosten, M. The effect of continuous at-home training of minimally invasive surgical skills on skill retention / M. Joosten, V. Hillemans, M. van Capelleveen // Surg Endosc. – 2022. – №36 (11). – P. 8307-8315. DOI: https://doi.org/10.1007/s00464-022-09277-9
Walser, E. The influence of surgical and procedural rotations and interest in a surgical discipline on medical students' suturing ability during clerkship / E. Walser, J. Davidson, N. Carey [and others] // Can J Surg. – 2022. – Aug 12 – P. 65. DOI: https://doi.org/10.1503/cjs.006021
Roberts, S.I. The Relationship Between Technical Skills, Cognitive Workload, and Errors During Robotic Surgical Exercises / S.I. Roberts, S.Y. Cen, J.H. Nguyen // Journal of Endourology. – 2022. – №36 (5). – P. 712-720. DOI: https://doi.org/10.1089/end.2021.0790
Almeland, S.K. The effect of microsurgical training on novice medical students’ basic surgical skills – a randomized controlled trial / S.K. Almeland, A. Lindford, H.P. Sundhagen // Eur J Plast Surg. – 2020. – №43 – P. 459-466. DOI: https://doi.org/10.1007/s00238-019-01615-w
Долгушин, И.И. Опыт создания обучающего симуляционного центра в Челябинской государственной медицинской академии / И.И. Долгушин, И.А. Волчегорский, А.В. Чукичев и др. // Медицинское образование и профессиональное развитие. – 2012. – №3 (9). – С. 110-112.
Мартынова, Н.А. Медицинские тренажеры как базис для отработки хирургических навыков / Н.А. Мартынова, А.Г. Кузьмин, М.Н. Аликберова и др. // Здоровье и образование в XXI веке. – 2018. – №1. – С. 108-113. DOI: https://doi.org/10.26787/nydha-2226-7425-2018-20-1-108-113
Хирургический инструментарий. Общий и специальный: учеб. пособие / В.А. Косинец, А.В. Комушенко, А.И. Рундо. – Витебск: ВГМУ, 2013. – 81 с.
Хирургические инструменты: учеб. пособие для внутривузовского использования / А.В. Чукичев, О.В. Пешиков, Долгов А.Н. и др. – Челябинск: Изд-во “Челябинская государственная медицинская академия”. – 2008. – 48 с.
Мамаев, Т., Муйдинов, Ф., Гайназарова, Р., & Аринбаев, Б. (2023). Медико-социальная значимость здорового образа жизни для формирования здоровья студентов. Вестник Ошского государственного университета, (1), 7-14. https://doi.org/10.52754/16948610_2023_1_1. EDN: QKCGGP. DOI: https://doi.org/10.52754/16948610_2023_1_1