DEVELOPMENT OF SPEECH SKILLS AND ABILITIES IN THE RUSSIAN LANGUAGE LESSON
DOI:
https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_201Keywords:
speech skills, abilities, a language material, speech constructions, work with a text, a communicative approachAbstract
The article suggests the Russian language lesson development, which can be conducted within the framework of a study circle. The lesson plan contains tasks for the development of all types of speech activity and the language material is presented in the form of speech structures, which students will rely on when completing the assignment. The communicative approach chosen by the authors presupposes the active involvement of the student in the learning process. The student's activity is reflected in expressing his own point of view, in its argumentation, in defending his position in the dialogue and in making alternative decisions.
References
Предметный стандарт по предмету «Русский язык» для 5-9 классов общеобразовательных организаций Кыргызской Республики (для школ с кыргызским, узбекским и таджикским языками обучения), (2020) Разраб.:У.Д. Камбаралиева, К.Д. Добаев, А.М. Ниязова, В.А. Булатова, Г.Э. Артыкбаева. – Бишкек, 2020.
Задорожная Н.П.(2017). Академическое письмо: от предложения к тексту: учебное пособие для студентов гуманитарных вузов. – Бишкек.
Макова М.Н., Ускова О.А. В мире людей. Вып. 3. Чтение. Говорение.Часть 1. ТРКИ-2: учебное пособие по подготовке к экзамену по русскому языку для граждан зарубежных стран. – СПб.: Здатоуст, 2018.
Миллер Л.В., Политова Л.В. Жили-были… 12 уроков русского языка. Базовый уровень, учебник. – 9-е изд. – СПб.: Здатоуст, 2018.
Крючкова Л.С. Практическая методика обучения русскому языку как иностранному: учеб. пособие / Л.С.Крючкова, Н.В. Мощинская. – 9-е изд., стер. – М.: Флинта, 2020.
Буряченко, Т. И. Информационные технологии обучения на занятиях по русскому языку / Т. И. Буряченко // Вестник Ошского государственного университета. – 2020. – Т. 2. – № 1-4. – EDN SXBEIY.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Osh State University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.