МАТЕМАТИКА ПРЕДМЕТИН ИНТЕГРАЦИЯЛАП ОКУТУУ ТУРУКТУУ ӨНҮГҮҮНҮН МАКСАТТАРЫНА ЖЕТҮҮНҮН НАТЫЙЖАЛУУ ЖОЛУ КАТАРЫ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_5-2024Ачкыч сөздөр:
Предметтерди интеграциялоо, интеграцияланган сабак, интеграциялап окутуунун методикасы, предметтер аралык интеграцияАннотация
Мезгил талабына ылайык коомдун жана технологиянын өнүгүшү менен окутууда өзгөрүүлөр болуусу зарыл. Азыркы учурда чыныгы дүйнө тууралуу билимди бөлүктөп окутуу аркылуу эмес, интеграциялап окутуу аркылуу алуу маселеси өз актуалдуулугун көрсөтүүдө. Интеграциялап окутуу заманбап талаптарга жооп берген зарыл ыкма болуп саналат. Предметтерди интеграциялап окутууда окуучуларда ар түрдүү предметтик областтардан алынган маалыматтарды колдонуу менен терең жана ар тараптуу билимдерди алуу мүмкүнчүлүгү жаралат. Мындай окутуунун натыйжасында окуучунун билими толук болуп, чыныгы дүйнө тууралуу түшүнүгү бир бүтүндүүлүккө айланат. Макалада математика предметин башка предметтер менен интеграциялап окутуунун артыкчылыктуу жактары белгиленген. Эл аралык ПИЗА жана ТИМСС изилдөөлөрү дагы окуучунун билимдеринин ар тараптуулугун баалоону көздөйт.
Библиографиялык шилтемелер
Берулава, М. Н. (1998). Интеграция содержания образования. Совершенство. 220.
Бекбоев, И. Б. (2015). Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Улуу тоолор, 384.
Браже, Т. Г. (1996). Интеграция предметов в современной школе. Литература в школе, 5, 150–154.
Данилюк, А. Я. (1977). Учебный предмет как интегрированная система. Педагогика, 4, 24–28.
Калдыбаев, С. К., Садиева, М. Э. (2005). Научить молодежь думать, размышлять и анализировать в изучении математики. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана, 5, 28–30.
Кулагин, П. Г. (1981). Межпредметные связи в процессе обучения. 48.
Максимова, Н. В. (1979). Межпредметные связи и формирование познавательного интереса.
Мамбетакунов, Э. (2004). Физиканы окутуу теориясы жана практикасы. 490.
Мурзабаев, К. К. (2019). Актуальные проблемы теории и практики подготовки педагогических кадров. Математиканы окутууда интеграцияланган сабактын артыкчылыктары. Материалы IV-ой Международной научно-практической конференции, 151–155.
Мурзабаев, К. К., Калдыбаев, С. К. (2020). Математика предметин табигый илимдер предметтери менен интеграциялап окутуунун артыкчылыктары. Alatoo academic studies, 2, 35–42.
Торогельдиева К. М., Ажиматова Э. Ж., Кутбидин уулу Э. (2023) Педагогикалык колледждин студенттерине математикалык түшүнүктөрдү калыптандырууда билимдерди интеграциялоонун ролу. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология. 2 (3), 58-67. EDN: EVYPHZ
Федорова, В. Н., Федорова, В. Н., Кирюшкин, Д. М. (1972). Межпредметные связи: на материале естественно-научных дисциплин средней школы. Педагогика. 122.
Федосеев, П. Н. (1978). Философия и интеграция знаний. Вопросы философии, 7, 16–30.