INTEGRATED MATHEMATICS EDUCATION AS AN EFFECTIVE WAY TO ACHIEVE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_5-2024

Keywords:

the Integration of subjects, an integrated lesson, the method of integrated education, integration of inter-subject relations

Abstract

It is necessary to make changes in education with the development of society and technology according to the requirements of the times. Currently, the issue of integrating knowledge about the real world, not through separate teaching, shows its relevance. Integrated teaching is a necessary method that meets modern requirements. In the integrated teaching of subjects, students have the opportunity to acquire deep and comprehensive knowledge using information from various subject areas. As a result of such training, the student's knowledge is complete, and his/her understanding of the real world becomes a whole. In this article, the priorities of teaching the subject of mathematics by integrating it with other subjects are identified. International PISA and TIMSS studies also aim to assess the comprehensiveness of student knowledge.

References

Берулава, М. Н. (1998). Интеграция содержания образования. Совершенство. 220.

Бекбоев, И. Б. (2015). Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Улуу тоолор, 384.

Браже, Т. Г. (1996). Интеграция предметов в современной школе. Литература в школе, 5, 150–154.

Данилюк, А. Я. (1977). Учебный предмет как интегрированная система. Педагогика, 4, 24–28.

Калдыбаев, С. К., Садиева, М. Э. (2005). Научить молодежь думать, размышлять и анализировать в изучении математики. Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана, 5, 28–30.

Кулагин, П. Г. (1981). Межпредметные связи в процессе обучения. 48.

Максимова, Н. В. (1979). Межпредметные связи и формирование познавательного интереса.

Мамбетакунов, Э. (2004). Физиканы окутуу теориясы жана практикасы. 490.

Мурзабаев, К. К. (2019). Актуальные проблемы теории и практики подготовки педагогических кадров. Математиканы окутууда интеграцияланган сабактын артыкчылыктары. Материалы IV-ой Международной научно-практической конференции, 151–155.

Мурзабаев, К. К., Калдыбаев, С. К. (2020). Математика предметин табигый илимдер предметтери менен интеграциялап окутуунун артыкчылыктары. Alatoo academic studies, 2, 35–42.

Торогельдиева К. М., Ажиматова Э. Ж., Кутбидин уулу Э. (2023) Педагогикалык колледждин студенттерине математикалык түшүнүктөрдү калыптандырууда билимдерди интеграциялоонун ролу. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология. 2 (3), 58-67. EDN: EVYPHZ

Федорова, В. Н., Федорова, В. Н., Кирюшкин, Д. М. (1972). Межпредметные связи: на материале естественно-научных дисциплин средней школы. Педагогика. 122.

Федосеев, П. Н. (1978). Философия и интеграция знаний. Вопросы философии, 7, 16–30.

Published

2024-05-20

How to Cite

Murzabaev , K., & Meimanov , T. (2024). INTEGRATED MATHEMATICS EDUCATION AS AN EFFECTIVE WAY TO ACHIEVE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology, (1(4), 39–50. https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_5-2024

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION AND UPBRINGING