ИНФОРМАТИКАНЫ ОКУТУУДА КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮК МАМИЛЕ НЕГИЗ КАТАРЫ
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_1(4)_2-2024Ачкыч сөздөр:
компетенция, компетенттүүлүк, окутуунун натыйжасы, компетенттүүлүк мамиле, заманбап компетенцияларАннотация
Студенттер информатика предметин өздөштөрүүдө кайсы компетенцияларга ээ болушун билүүсү керек. Башка предметтерден информатика предметинин өзгөчөлүгү эмнеде экенин билишет. Алар окутуунун натыйжасында кандай компетенцияларга ээ болушун аныкташат. Заманбап адис болушу үчүн кандай компетенцияларга ээ болуштарын билүүсү зарыл. Окутууда компетенттүүлүк мамиленин негизин түшүнүшөт. Информатика предметин окутууда да компетенттүүлүк мамиле маанилүү, ошондой эле компетенцияларды өнүктүрүүнүн усулдары каралды. Студенттер информатика предметин окууда бир гана теориялык билим алуу менен чектелбей, келечекте компетенттүү адис болушу үчүн тиешелүү компетенттүү көндүмдөргө ээ болот. Студенттерге ЖОЖдо гана эмес, үй-бүлөдө да, досторунун арасында да, келечекте өндүрүштүк ишмердүүлүктө да компетенттүүлүк көндүмдөр маанилүү таасирин берерин түшүнүштөрү керек.
Библиографиялык шилтемелер
Алтыбаева, М. (2016). Окутууга компетенттүүлүк мамиледе билим берүүнүн натыйжаларына мониторингдин мүмкүнчүлүктөрү. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. 3-4, 6-10. EDN: XHLHHT
Ариарский, М. А. (2014). Педагогическая культурология: методология и методика постижения культуры. Педагогика, 5, 26–33.
Болбас, В. С. (2014). Этнопедагогический тезаурус: разведение понятий. Педагогика, 5, 17–26.
Лазарев, В. (2016). Проектная и псевдопроектная деятельность в школе. Воспитательная работа в школе, 8, 58–64.
Землянская, Е. Н. (2018). Возможности гносеологического подхода в воспитании учащихся. Начальная школа, 4, 8–11.
Супрунова, Л. Л. (2017). Сравнительная педагогика в структуре современного научного знания. Педагогика, 9, 100–110.
Тхагапсоева, Х. Г. (2014). Парадигмальный подход в образовании: к проблемам становления. Педагогика, 5, 8–17.