КЫРГЫЗСТАНДЫН ШАРТЫНДА ДЕН СООЛУГУНАН МҮМКҮНЧҮЛҮГҮ ЧЕКТЕЛГЕН БАЛДАРГА МАТЕМАТИКАНЫ ОКУТУУДА МААЛЫМАТТЫК ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ КОЛДОНУУ

Авторлор

  • Гульмира Касымалиева И. Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети
  • Эльмира Сейталиева И. Арабаев атындагы Кыргыз мамлекеттик университети
  • Нурила Байдуева И. Арабаева атындагы Кыргыз мамлекеттик университети

DOI:

https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_10-2023

Ачкыч сөздөр:

маалыматтык технологиялар, башталгыч класс, ден соолугунан мүмкүнчүлүгү чектелген балдар, математика, билим берүү

Аннотация

Учурда Кыргызстандын мугалимдери жана окумуштуулары бир добуштан: билим берүүнүн салттуу формалары эскиргендеген ойду айтып жатышат. Дегеле окуучулардын, алардын ичинен мүмкүнчүлүгү чектелген окуучулардын көңүлүн буруу үчүн биринчи кезекте маалыматтык технологияларды пайдалануу азыркы талап болуп калды. Заманбап кыргыз билим берүүсү мүмкүнчүлүгү чектелген ар бир окуучу өзүнө керектүү билим ала тургандай шарттарды түзүп, математика сабагында ар бир башталгыч класстын окуучусунун ички потенциалын ачууга, анын өзүн-өзү ишке ашыруу жолунда кыймылына көмөктөшүшү керек. Кыргыз коомун жана билим берүүнү маалыматташтыруу, маалыматтык технологияларды жана жаңы маалыматтык технологияларды өнүктүрүү объективдүү жана табигый процесс. Мүмкүнчүлүгү чектелген балдарды окутууда математика сабагында маалыматтык технологияларды колдонуу, анын ичинде ар кандай маалымат агымында багыт алуу, өз алдынча медиа объектилерди түзүү жөндөмүн камтыйт. Ошондуктан, салттуу сабакты кайра куруу, билим берүү тармагына басым жасоо азыркы коомдун жана адамдын талаптары. Маалыматтык технологияларды жыйынтыктап жатып, билим берүүнүн заманбап каражаттарын, ыкмаларын жана формаларын колдонуу билим берүүнүн сапатын жогорулатуунун зарыл шарты экенин белгилей кетүү керек.

Библиографиялык шилтемелер

Бекбоев, И.Б. (2011). Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Бишкек: Бийиктик.

Алимбеков, А. (2001). Кыргыз элинин билим берүү салттары. Бишкек: Педагогика.

Вухновская, А.А. (2001). Компьютерная поддержка учебных курсов для начальной школы. Информатика в начальном образовании, 1, 28-31.

Касымова, С. (2023). Инклюзивное образование и его экономическая эффективность. Вестник Ошского государственного университета, (3), 91-101. https://doi.org/10.52754/16948610_2023_3_11

Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2017). Особенности применения информационных технологий на уроках. Наука. Образование. Техника, 3-4 (60), 50-54.

Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2018a). Основные направления применения информационно-компьютерных технологий в управлении образовательной деятельностью школьников. Вопросы педагогики, 4-1, 98-102.

Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2018b). Использование интерактивной доски в процессе подготовки школьников к математическим олимпиадам. Вопросы педагогики, 4-1, 102-107.

Сурикова, С.В. (2022). Проблемы использования информационных технологий при организации учебно-воспитательного процесса в начальной школе. Герценовские чтения. Начальное образование, 1, 294-297.

Жүктөөлөр

Жарыяланды

2023-12-25

Кандай шилтеме берүү керек

Касымалиева , Г., Сейталиева , Э., & Байдуева , Н. (2023). КЫРГЫЗСТАНДЫН ШАРТЫНДА ДЕН СООЛУГУНАН МҮМКҮНЧҮЛҮГҮ ЧЕКТЕЛГЕН БАЛДАРГА МАТЕМАТИКАНЫ ОКУТУУДА МААЛЫМАТТЫК ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ КОЛДОНУУ. Ош мамлекеттик университетинин Жарчысы. Педагогика. Психология, (2(3), 77–83. https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_10-2023

Саны (чыгарылыш)

Бөлүм

ОКУТУУНУН ЖАНА ТАРБИЯЛООНУН ТЕОРИЯСЫ ЖАНА МЕТОДИКАСЫ