THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE LESSONS OF MATHEMATICS IN TEACHING CHILDREN WITH DISABILITIES IN THE CONDITIONS OF KYRGYZSTAN
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2(3)_10-2023Keywords:
information technology, primary school, children with disabilities, mathematics, lesson, educationAbstract
At present, teachers and scientists of Kyrgyzstan are unanimous in their opinion: traditional forms of education are outdated, in order to capture the attention of students with disabilities, they must, first of all, be interested in information technologies. Modern Kyrgyz education should create conditions when every student with disabilities could receive the educational information he needs, should help in revealing the inner potential of each elementary school student in mathematics lessons, in his movement along the path of self-realization. Informatization of the Kyrgyz society and education, development of information technologies and new information technologies is an objective and natural process. The use of information technology in mathematics lessons in teaching children with disabilities includes, among other things, the ability to navigate in a variety of information flows, to independently create media objects. Therefore, it is necessary to restructure the traditional lesson, focusing on the requirements for the education of modern society and man. Summing up information technology, it should be noted that the use of modern means, methods and forms of education is a necessary condition for improving the quality of education.
References
Бекбоев, И.Б. (2011). Инсанга багыттап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери. Бишкек: Бийиктик.
Алимбеков, А. (2001). Кыргыз элинин билим берүү салттары. Бишкек: Педагогика.
Вухновская, А.А. (2001). Компьютерная поддержка учебных курсов для начальной школы. Информатика в начальном образовании, 1, 28-31.
Касымова, С. (2023). Инклюзивное образование и его экономическая эффективность. Вестник Ошского государственного университета, (3), 91-101. https://doi.org/10.52754/16948610_2023_3_11
Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2017). Особенности применения информационных технологий на уроках. Наука. Образование. Техника, 3-4 (60), 50-54.
Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2018a). Основные направления применения информационно-компьютерных технологий в управлении образовательной деятельностью школьников. Вопросы педагогики, 4-1, 98-102.
Келдибекова, А.О. & Золотарева, Т.А. (2018b). Использование интерактивной доски в процессе подготовки школьников к математическим олимпиадам. Вопросы педагогики, 4-1, 102-107.
Сурикова, С.В. (2022). Проблемы использования информационных технологий при организации учебно-воспитательного процесса в начальной школе. Герценовские чтения. Начальное образование, 1, 294-297.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.