FORMATION OF NATURAL SCIENCE WORLD VIEW OF STUDENTS-MATHEMATICS
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2023_1(2)_6Keywords:
naturally scientific worldview, natural-science picture of the world, mathematics, mathematics students, physics course, academic load, system knowledge, experienceAbstract
This article is devoted to the issue of the natural-science worldview of mathematics students and the role of the physics course in its formation. Studying at a university is an important stage in the formation of a student as a person and the formation of his worldview. Mathematics is a science with a high worldview potential. However, only in close connection with physics it is possible to ensure the correct representation of the natural science picture of the world by students. The author shares his experience of working at the Kyrgyz-Turkish Manas University and reasonably raises the issue of the insufficiency of the volume of the physics course taught to mathematics students in the our country's universities, given the state of physics in school education.
References
Садовничий, В. А. (1993). Роль университетов в формировании естественнонаучного образования. Высшее образование в России, 1, 38–44.
Наумова, О. Г. (2008). Развитие естественнонаучного мировоззрения студентов в университетском образованиияя: диссертация кандидата педагогических наук (p. 238).
Кобзева, Н. И. (2012). Становление естественнонаучного образа мира студентов университета (с. 103).
Мамбетова, К. & Мааткеримов, Н. (2022). О методике изучения эволюции и смен физической картины мира. Вестник Ошского государственного университета, (3), 7–17. https://doi.org/10.52754/16947452_2022_3_7
Бурцева, Т. А. & Некрасова, Н. А. (2008). Воспитание мировоззрения через математику. Вестник Костромского государственного университета, 14(3), 268–270.
Климова, Т. Ф. (2016). Формирование научного мировоззрения в курсе физики. Молодой ученый, 126(22), 13–15.
Баксанский, О. Е. (2014). Физика и математика: Анализ оснований взаимоотношения. Методология современного естествознания, (с. 188). Либроком.
Белокопытова, О. Г. (2019). Специфика развития естественнонаучного мировоззрения студентов технических направлений университета. Проблемы и перспективы внедрения инновационных телекоммуникационных технологий: сб. материалов v Междунар. науч.-практ. очно-заоч. конф, 277–281.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Journal of Osh State University. Pedagogy. Psychology
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.