METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF ORGANIZING NONTRADITIONAL LEARNING
Keywords:
Didactics, innovation, consistency, sustainability, accessibility, mobility, orientation, activity, will, interactivity, discipline, competenceAbstract
A comparative analysis of the difference between the organization of traditional and non-traditional lessons is given. Considering the various didactic principles of organizing traditional education, methodological principles are indicated that can be additionally taken into account when conducting non-traditional lessons. Didactic tasks of non-traditional lessons are also defined. As a result of the analysis of pedagogical literature data, in addition to didactic principles suitable for all occasions, universal and first named, important methodological principles have been identified that should be taken into account in the process of organizing non-traditional (innovative) teachings.
References
Абдрахманов Т., Ногаев М. Компетентчилдик мамиле улуттук билим берүү системасын модернизациялоонун негизи // Кут билим. – №2. – 2014.
Кыргыз орто мектептеринде татаал сүйлөмдүн синтаксисин окутуунун лингводидактикалык негиздери. Бишкек, 2003. – 22 б.
Дөөлөталиева А. С., Молдокеримова Э. К. Дидактикалык оюндар аркылуу окуучуларды сабакка кызыгууну активдештирүү // Ж. Баласагын атындагы КУУнун Жарчысы. – 2014. – 218-221-бб.
Термечикова Ч. Балдарды өксүтбөйлү десек. – Бишкек, 2014-ж. – 34 б.
Сергеева Т., Чернявская А. Дидактические требования к компьютерным обучающим программам. Информ и образование. – 2018. – №1. – С. 48-51.
Красильникова В. А. Информационные и коммуникативные технологии в образовании. Учебное пособие. Москва: «Дом педагогики», 2007. – 231с.
Курманкулов Ш. Ж. Эске сактоону же сабакта окуучулардын билимин калыптандыруу систематикасы // И. Арабаев ат. КМУнин Жарчысы. Атайын чыгарылыш. – Бишкек, 2014. – 198-203-бб.