THE POSSIBILITIES OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.52754/16948742_2(5)_12-2024Keywords:
innovations in education, artificial intelligence, innovation, transformation, learning, artificial intelligence technologies, ChatGPTAbstract
The article is devoted to the use of artificial intelligence in educational institutions, especially at the university. The main advantages of integrating artificial intelligence into the university's educational process will be demonstrated and possible solutions to the problems associated with this process will be outlined. Artificial intelligence is a technology that allows you to create new knowledge based on data, optimize the educational process and improve the individual educational experience. Jitin systems can offer customized programs tailored to students' interests, abilities, and educational level. At the same time, the number of innovations in the field of education is growing with the help of online platforms, virtual teachers and automated testing systems. The authors of the article conclude that artificial intelligence is a functional tool that allows you to optimize a large number of different operations that contribute to the organization of an effective educational process.
References
Аношина Ю. Ф. & Ильченко С. В. (2020) Инструменты снижения рисков инновационной деятельности предприятий нефтеперерабатывающей промышленности. В сборнике материалов V Республиканской научно-практической конференции: Ресурсосбережение. Эффективность. Развитие, 220–226.
Игнатьева Э. А. & Келдибекова А. О. (2024) Педагогические подходы, основанные на применении искусственного интеллекта в образовательном процессе вуза. Вестник Чувашского государственного педагогического университета им. И. Я. Яковлева, 2 (123), 118–126.
Ильченко С. В. (2018) Некоторые аспекты эффективной системы контроля вуправлении человеческими ресурсами организации. В сборнике материалов международной научно-практической конференции: Актуальные проблемы развития экономики в современных условиях, 321–325.
Ильченко С. В. (2019) Актуальные аспекты организации деловой оценки персонала. Вестник экспериментального образования, 3 (20), 30–37.
Келдибекова А. О., Закиров И. У. & Фазилов Р. Р. (2019). Из опыта работы: управление успеваемостью учеников. Международный журнал гуманитарных и естественных наук, 7–1, 47–52.
Келдибекова А. О. & Кожобеков К.Г. (2023) Расширение цифровой компетентности студентов: опыт деятельности центра цифровых навыков ОшГУ. Известия Национальной Академии наук Кыргызской Республики, S8, 107–117.
Келдибекова А. О. & Абдималик К.Ж. (2024) Маалыматтык-технологиялык компетенттүүлүктү калыптандыруучу тапшырмаларды түзүүчү WIZER.ME интерактивдик тиркемесинин артыкчылыгы. Вестник Иссык-Кульского университета, 58, 32–39.
Келдибекова А. О., Исаева А. Т., авт. (2024). Онлайн-программы для дистанционного обучения математике в вузе. Журнал естественнонаучных исследований. 9(1), 6–11.
Келдибекова А. О., Мендигалиева Г. Х. & Келдибеков Э.Н. (2024) Применение цифровых технологий в процессе обучения школьному курсу геометрии. Вестник Иссык-Кульского университета, 57, 158–165.
Соменков С.А. (2019) Искусственный интеллект: от объекта к субъекту? Вестник Университета имени О. Е. Кутафина, 2 (54), 75–76.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Манзура Монуева, Жаркынай Абдималик кызы, Сүйүн Эсенбай уулу

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.